Kraków otworzył oferty w przetargu na koncepcję programowo-przestrzenną, której elementem będzie przystanek tramwajowy, pętla tramwajowa oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z torami. Realizacja tej wizji oznaczałaby powrót tramwajów na ul. Mrozową do pętli Walcownia.
Przedmiotem przetargu jest wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna budowy węzła komunikacyjnego w rejonie Luboczy. Celem jest m.in. uzyskanie merytorycznej podstawy do weryfikacji ustaleń dotyczących lokalizacji przystanku kolejowego Kraków Lubocza i skomunikowania go z pętlą tramwajową Walcownia oraz budowy bezkolizyjnego przekroczenia układu kolejowego w rejonie ul. Blokowej. Opracowanie będzie podstawą do dalszych działań zmierzających do realizacji elementów układu komunikacyjnego objętych jego zakresem. Szczegółowo o zakresie prac analitycznych piszemy
tutaj.
Dzisiaj (18 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Sweco Polska z Poznania zaproponowało 927 tys. zł brutto, Group AV z Warszawy – 1,0 mln zł brutto, Fehlings Krug z Krakowa – 1,049 mln zł brutto, LPW z Katowic – 1,063 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (52%), dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (48%). Usługa ma być wykonana w ciągu 50 tygodni od zawarcia umowy.
Ruch tramwajów do Walcowni
zawieszono w 2018 r. z uwagi na zły stan infrastruktury. Jak informuje ZDMK, demontaż infrastruktury tramwajowej na tej trasie nie jest planowany, a wznowienie ruchu jest „tematem otwartym”, który „jest uzależniony od zabezpieczenia środków finansowych na przedmiotowe zadanie w budżecie miasta Krakowa”.
obszar opracowania