Przedłużający się proces uzgodnień i odbiorów technicznych spowodował, że P+R Swoszowice zostanie oddany do użytku na przełomie lipca i sierpnia. Prace budowlane związane z realizacją tej inwestycji zakończono w grudniu 2021 r. Od tego momentu trwały długotrwałe negocjacje z gestorami sieci w sprawie zapisów umów przyłączeniowych na usunięcie kolizji, dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej.
Przypomnijmy, 18 września 2020 r., na mocy współpracy pomiędzy Gminą Miejską Kraków a PKP PLK została zawarta umowa z wykonawcą na realizację robót budowlanych dla przebudowy stacji kolejowej SKA Kraków Swoszowice wraz z budową parkingu przesiadkowego. W IV kwartale 2021 r. zostały zakończone roboty budowlane. Następnie została sporządzona przez wykonawcę dokumentacja powykonawcza, która dalej opiniowana była m.in. przez miejskie jednostki organizacyjne i PKP PLK.
Z uwagi na wspomniane wcześniej problemy nastąpiło opóźnienie w realizacji umowy na roboty budowlane, co z kolei spowodowało konieczność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia uzupełniającego inżynierowi projektu, który sprawował nadzór nad realizacją inwestycji. Bez udziału inżyniera nie było możliwe przeprowadzenie odbiorów technicznych poszczególnych branż. Ostatecznie umowa na dalsze pełnienie nadzoru nad realizacją inwestycji została zawarta 29 kwietnia 2022 r. co umożliwiło podjęcie dalszych działań zmierzających do przeprowadzenia odbiorów technicznych.
17 maja 2022 r. złożony został wniosek do Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie przeprowadzenia badania technicznego stacji ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowanych na parkingu P+R. Badanie to jest niezbędne do przeprowadzenia procedury odbiorowej. Przeprowadzenie badania zaplanowano na 10 czerwca.
Rozpoczęcie prac komisji odbioru technicznego poszczególnych branż (elektroenergetycznej, odwodnieniowej, telekomunikacyjnej, obiektów budowlanych, układu drogowego), zostało zaplanowane od 6 czerwca.Po zakończeniu odbiorów technicznych, planowane jest złożenie wniosków o wydanie pozwolenia na użytkowanie, a następnie przeprowadzenie odbioru końcowego – ostatecznego.
W ramach przedmiotowego zadania zrealizowano m.in.:
- peron wyspowy dwukrawędziowy,
- przejście podziemne,
- sieci sanitarne i wodociągowe, sieci odwodnienia i kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetyczne, sieci telekomunikacyjne, sieci sterowania ruchem kolejowym,
- toalety wraz z przyłączami wody i kanalizacji sanitarnej,
- zbiornik przeciwpożarowy,
- parking „Park+Ride” wraz z wyposażeniem (niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych),
- drogę dojazdową do Parkingu „Park+Ride” wraz z niezbędną infrastrukturą (w tym budową zjazdów na działki przyległe i zjazdu na drogę technologiczną dojazdową do peronu),
- obiekty drogowe służące obsłudze przystanku kolejowego (w tym zatoki autobusowe wraz z wyposażeniem, miejsca postojowe dla TAXI, miejsca „Kiss+Ride”, miejsca dla busów podmiejskich, chodniki, parkingi rowerowe),
- nasadzenia drzew i krzewów w obrębie zakresu robót.