Kraków otworzył oferty w trzech przetargach na dostawę łącznie 90 tramwajów. O krótsze pojazdy o długości do 34 m rywalizują dwie firmy, zaś o dłuższe – o długości do 45 m – wpłynęła jedynie oferta od Turków.
Jeden z przetargów dotyczy maksymalnie 30 wozów jednokierunkowych o długości 32-34 metrów. Wpłynęły dwie oferty. Bozankaya wyceniła zamówienie na 449,269 mln zł, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Bozankaya 3-modułowy to 12,160 mln zł netto. Stadler wycenił zlecenie na 674,602 mln zł brutto, w tym 8,520 mln zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Tango Lajkonik III to 18,051 mln zł netto. Budżet został określony na 369,3 mln zł.
Kolejne postępowanie dotyczy maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o długości 32-34 m. Bozankaya wyceniła zlecenie na 463,697 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet części. Cena jednostkowa tramwaju Bozankaya 3-modułowy to 12,551 mln zł netto. Stadler złożył ofertę na kwotę 764,137 mln zł brutto, w tym 8,647 mln zł za pakiet części. Cena jednostkowa wagonu Tango Lajkonik IV to 20,474 mln zł netto. Budżet został określony na 443,1 mln zł.
Przedmiotem kolejnego zamówienia jest dostawa maksymalnie 30 tramwajów wieloczłonowych o długości 42-45 m. W tej części wystartowała jedynie Bozankaya z ofertą na kwotę 603,179 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa wagonu Bozankaya 4-modułowy to 16,331 mln zł netto. Budżet wynosi 553,8 mln zł.
O wyborze w każdym przypadku decydują cena (50%), gwarancja (6%), średnie zużycie energii (6%), liczba członów w tramwaju (4%), inne parametry techniczne (34%). Pod uwagę brane będą m.in. wózki, silnik, przekładnia, koła, pochylenie podłogi, udział niskiej podłogi, szerokość drzwi (preferowane 1400 mm), gabaryty okien, dostęp do miejsc siedzących, rodzaj falowników, pojemność pojazdu.
W każdym z trzech postępowań przewoźnik planuje zawrzeć umowy ramowe i kupować poszczególne tramwaje w oparciu o umowy wykonawcze. Każda z umów ramowych zostanie zawarta tylko z jednym wykonawcą na okres czterech lat. Uruchomienie produkcji pojazdów będzie więc warunkowane zawarciem umowy wykonawczej – w każdym z przypadków pierwsza umowa będzie dotyczyć co najmniej 10 tramwajów. Dostawa pierwszego wagonu z pierwszej umowy realizacyjnej ma nastąpić pomiędzy 18 a 22 miesiącem od dnia podpisania umowy wykonawczej. Więcej o zamówieniu piszemy
TUTAJ.