Partner serwisu
Przestrzeń

Kraków: Dwóch producentów w przetargu ramowym na 90 tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Dwóch producentów w przetargu ramowym na 90 tramwajów
fot. MPK Kraków
Kraków otworzył oferty w trzech przetargach na dostawę łącznie 90 tramwajów. O krótsze pojazdy o długości do 34 m rywalizują dwie firmy, zaś o dłuższe – o długości do 45 m – wpłynęła jedynie oferta od Turków.

Jeden z przetargów dotyczy maksymalnie 30 wozów jednokierunkowych o długości 32-34 metrów. Wpłynęły dwie oferty. Bozankaya wyceniła zamówienie na 449,269 mln zł, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Bozankaya 3-modułowy to 12,160 mln zł netto. Stadler wycenił zlecenie na 674,602 mln zł brutto, w tym 8,520 mln zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa za pojazd Tango Lajkonik III to 18,051 mln zł netto. Budżet został określony na 369,3 mln zł.

Kolejne postępowanie dotyczy maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o długości 32-34 m. Bozankaya wyceniła zlecenie na 463,697 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet części. Cena jednostkowa tramwaju Bozankaya 3-modułowy to 12,551 mln zł netto. Stadler złożył ofertę na kwotę 764,137 mln zł brutto, w tym 8,647 mln zł za pakiet części. Cena jednostkowa wagonu Tango Lajkonik IV to 20,474 mln zł netto. Budżet został określony na 443,1 mln zł.

Przedmiotem kolejnego zamówienia jest dostawa maksymalnie 30 tramwajów wieloczłonowych o długości 42-45 m. W tej części wystartowała jedynie Bozankaya z ofertą na kwotę 603,179 mln zł brutto, w tym 565 tys. zł za pakiet materiałów eksploatacyjnych. Cena jednostkowa wagonu Bozankaya 4-modułowy to 16,331 mln zł netto. Budżet wynosi 553,8 mln zł.

O wyborze w każdym przypadku decydują cena (50%), gwarancja (6%), średnie zużycie energii (6%), liczba członów w tramwaju (4%), inne parametry techniczne (34%). Pod uwagę brane będą m.in. wózki, silnik, przekładnia, koła, pochylenie podłogi, udział niskiej podłogi, szerokość drzwi (preferowane 1400 mm), gabaryty okien, dostęp do miejsc siedzących, rodzaj falowników, pojemność pojazdu.

W każdym z trzech postępowań przewoźnik planuje zawrzeć umowy ramowe i kupować poszczególne tramwaje w oparciu o umowy wykonawcze. Każda z umów ramowych zostanie zawarta tylko z jednym wykonawcą na okres czterech lat. Uruchomienie produkcji pojazdów będzie więc warunkowane zawarciem umowy wykonawczej – w każdym z przypadków pierwsza umowa będzie dotyczyć co najmniej 10 tramwajów. Dostawa pierwszego wagonu z pierwszej umowy realizacyjnej ma nastąpić pomiędzy 18 a 22 miesiącem od dnia podpisania umowy wykonawczej. Więcej o zamówieniu piszemy TUTAJ.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie znowu kupują tramwaje jednoczłonowe

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie znowu kupują tramwaje jednoczłonowe

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2024

Bozankaya z kontraktem na dostawę tramwajów dla Neapolu

Komunikacja

Bozankaya z kontraktem na dostawę tramwajów dla Neapolu

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2024

Škoda dostarczyła pierwszy tramwaj do niemieckiego Chociebuża

Przestrzeń

Zobacz również:

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Witold Urbanowicz 31 maja 2024

Kraków na razie bez studium tramwaju za Czerwonymi Makami

Przestrzeń

Kraków z jedną ofertą na studium tramwaju do os. Kliny

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie znowu kupują tramwaje jednoczłonowe

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie znowu kupują tramwaje jednoczłonowe

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2024

Bozankaya z kontraktem na dostawę tramwajów dla Neapolu

Komunikacja

Bozankaya z kontraktem na dostawę tramwajów dla Neapolu

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2024

Škoda dostarczyła pierwszy tramwaj do niemieckiego Chociebuża

Przestrzeń

Zobacz również:

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Witold Urbanowicz 31 maja 2024

Kraków na razie bez studium tramwaju za Czerwonymi Makami

Przestrzeń

Kraków z jedną ofertą na studium tramwaju do os. Kliny

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5