Pod koniec 2013 r. rozpoczęła się przebudowa jednej z ważniejszych ulic w Krakowie, choć na dobre prace ruszą w lutym br. Wbrew społecznym postulatom ulica nie zostanie zwężona. – Spowodowałoby to znaczne utrudnienia w ruchu – przekonują urzędnicy.
Zakres pracProjekt przewiduje modernizację i przebudowę ciągu tramwajowego na odcinku: rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – plac Centralny wraz z systemem sterowania ruchem i niezbędną przebudową ciągu drogowego. Jest to jedna z dwóch podstawowych tras tramwajowych na Nową Hutę.
Widok na rondo Mogilskie, fot. TKZakres rzeczowy projektu będzie obejmować przede wszystkim przebudowę linii tramwajowej, wraz z przebudową przystanków i budową wiat przystankowych. Przy okazji zostanie przebudowywany układ drogowy wzdłuż tej trasy. Modernizacja ma charakter kompleksowy i obejmuje także m.in. przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic, wymianę oświetlenia, usunięcie kolizji z sieciami teletechnicznymi, gazowymi, cieplnymi, wodociągowymi. Przebudowane zostanie także przejście podziemne pod rondem Czyżyńskim wraz z dostosowaniem go do potrzeb osób niepełnosprawnych,
Komunikacyjnego kataklizmu nie będzie Jakiś czas temu w internecie zawrzało na temat pomysłu zwężenia ulicy Mogilskiej do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Miało być to spowodowane poszerzeniem chodników, jak i powstaniem ścieżki rowerowej. Czy taki pomysł faktycznie miał dojść do realizacji?
– Nie, to była propozycja społeczna zgłoszona już po konsultacjach i w momencie procedowania pozwolenia na budowę – my wielokrotnie wykazywaliśmy, że spowodowałoby to znaczne utrudnienia w ruchu. Zresztą wystarczy teraz zobaczyć na ulicę Mogilską, prace się zaczęły. Mamy 3 z 4 (a nie jak przewidywała ta wizja 2 z 4) pasów ruchu i duży problem z korkami – wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT.
W chwili obecnej prowadzone są prace związane z przeniesieniem instalacji wodociągowej. W lutym 2014 roku, w ramach pierwszego etapu prac, przewidywane jest wyłączenie z ruchu torowiska tramwajowego na ul. Mogilskiej. Drugi etap obejmie odcinek od ronda Czyżyńskiego do pętli Wieczysta, natomiast ostatni, trzeci etap, obejmie odcinek od placu Centralnego do ronda Czyżyńskiego.