PKP PLK podpisały umowę na projekt i budowę przystanku kolejowego Os. Piastów u zbiegu linii kolejowych 8 i 95. Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada, że zakończenie prac nastąpi pod koniec 2024 r.
Przystanek Os. Piastów zaplanowano na liniach 8 w kierunku Kielc i Warszawy i 95 w kierunku Podłęża i Tarnowa – w rejonie wiaduktu ul. Piasta Kołodzieja. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj w ramach rządowego programu modernizacji i budowy przystanków kolejowych.
Rozważane są dwa warianty budowy. Jeden z nich zakłada realizację czterech nowych peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże (dwa perony jednokrawędziowe) i na linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny (dwa perony jednokrawędziowe). Drugi natomiast – dwóch peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 i jednego peronu wyspowego na linii kolejowej nr 8. Ostateczny wariant wybierze zamawiający. Przewidziano dowiązanie do wiaduktu za pomocą schodów i wind. Projekt ma też uwzględniać możliwość dobudowy dodatkowych dwóch torów na linii nr 8 oraz rozbudowy układu komunikacyjnego w rejonie przystanku.
Perony będą miały min. 200 m długości, a ich wysokość wyniesie 0,76 m. Wymagana szerokość peronu jednokrawędziowego to min. 5,6 m, a dwukrawędziowego – 8,2 m. W miejscu posadowienia wiaty peron będzie poszerzony.
Roboty zrealizuje firma Wygrała firma Swietelsky Rail Polska. Wartość podpisanej umowy to niemal 24 mln zł. Zarządca infrastruktury informuje, że zakończenie prac przewidziano na koniec 2024 r.
Na linii 95 w Krakowie zbudowane zostaną też dwa kolejne przystanki. PKP PLK
wybrały niedawno wykonawców.