Kraków podpisał umowę na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej w ciągu Alei Trzech Wieszczów, łączącej Nowy Kleparz i plac Inwalidów. Analizie podlegać będzie szereg wariantów trasowania. Zamawiający nie wyklucza tunelu z podziemnymi przystankami. Dla wariantów naziemnych – i w razie konieczności także i podziemnego – założono brak sieci trakcyjnej.
Przedmiotem zamówienia jest wielowariantowa koncepcja budowy linii tramwajowej Nowy Kleparz – plac Inwalidów. Zgodnie z założeniami nowa trasa miałaby prowadzić w ciągu alei Słowackiego, będącej częścią tzw. Alei Trzech Wieszczów. To w sumie ok. 850 m torowiska.
Analizowanych będzie kilka wariantów w zakresie usytuowania torowiska – z licznymi podwariantami. Dopuszczono torowisko w pasie zielonym, na jednej bądź drugiej jezdni, albo pod ziemią. Szczegółowo o różnych wariantach pisaliśmy
tutaj.
Na początku lutego minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Wszystkie oferty przewyższały jednak zaplanowany budżet określony na 800 tys. zł. Ostatecznie jednak miasto zdecydowało się dopłacić i 30 kwietnia podpisały umowę z firmą Sweco Polska, która proponowała wykonanie zamówienia za 947,7 tys. zł. Na całość zamówienia przeznaczono 70 tygodni.