Od 1 lipca 2018 roku do 8 stycznia 2019 roku drogą elektroniczną zostało złożonych 61 359 wniosków o wydanie Karty Krakowskiej. Więcej, bo aż 69 664 osób złożyło wnioski papierowe. W sumie do tej pory wydano 74 161 kart plastikowych – informuje MPK Kraków.
W związku z tym, że rodzice mogą do swoich wniosków dodawać również wnioski o kartę dla swoich dzieci, to w sumie te uprawnienia objęły już 150 200 osób.
Coraz więcej osób pobiera także aplikację mobilną Karty Krakowskiej, która jest dostępna od 24 grudnia 2018 roku. Do tej pory zrobiło to już 2 786 osób. Użytkowników iPhone’ów na pewno ucieszy wiadomość, że także oni mogą już korzystać z tej aplikacji.
Aplikacja Karty Krakowskiej jest bezpłatna i ułatwia zakup i okazywanie biletu podczas kontroli. Użytkownicy, którzy mają już status mieszkańca i korzystają z mobilnej Karty Krakowskiej (mKK) mogą sprawdzić ważność biletów mobilnych, mogą zakupić nowy bilet, mogą także generując kod okazać bilet podczas kontroli.
Aplikacja KK wyświetla tylko bilety zakupione na mobilną Kartę Krakowską (mKK). Nie wyświetla biletów kupionych w automatach biletowych na plastikowych kartach KKM, KK, MKA, KKR. Nie wyświetla także biletów zakupionych przez stronę eBilet na nośniki plastikowe oraz biletów zakupionych przez mKKM i iMKA. Osoby, które wnioskowały jednocześnie o nośnik plastikowy i mobilny Karty Krakowskiej (mKK i KK) mogą kupować imienne bilety okresowe na dowolnym z tych nośników pamiętając o tym, że bilety w okresie swojej ważności nie mogą migrować z nośnika plastikowego na mobilny i odwrotnie tj. bilet kupiony na nośniku plastikowym pozostanie na nim do końca jego ważności i może być okazywany do kontroli wyłącznie na karcie plastikowej. Osoby, które wnioskowały o nośnik KKM, mKKM, MKA, KKR mogą złożyć wniosek o zmianę nośnika na Kartę Krakowską.
Z Kartą Krakowską mieszkańcy kupują bilety okresowe tańsze o 20 proc. Karta upoważnia również do rabatów w miejskich instytucjach kultury i u partnerów prywatnych, którzy przystąpili do programu.