PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę przystanku Kraków Piastów przy liniach kolejowych nr 95 i 8 prowadzących w kierunku Podłęża i Warszawy. Projektowanie i budowa potrwają ok. dwa lata.
Przedmiotem zamówienia jest budowa nowego przystanku Kraków Piastów, na linii kolejowej nr 95 (w km 11,600 – 12,200) i nr 8 (w km 311,700 – 312,500) – w rejonie wiaduktu ul. Piasta Kołodzieja. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.
Rozważane są dwa warianty budowy. Jeden z nich zakłada realizację czterech nowych peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże (dwa perony jednokrawędziowe) i na linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny (dwa perony jednokrawędziowe). Drugi natomiast – dwóch peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 i jednego peronu wyspowego na linii kolejowej nr 8. Ostateczny wariant wybierze zamawiający. Przewidziano dowiązanie do wiaduktu za pomocą schodów i wind. Projekt ma też uwzględniać możliwość dobudowy dodatkowych dwóch torów na linii nr 8 oraz rozbudowy układu komunikacyjnego w rejonie przystanku.
Perony będą miały min. 200 m długości, a ich wysokość wyniesie 0,76 m. Wymagana szerokość peronu jednokrawędziowego to min. 5,6 m, a dwukrawędziowego – 8,2 m. W miejscu posadowienia wiaty peron będzie poszerzony.
Termin składania ofert mija 27 grudnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 22 miesiące. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Wariant nr 1, mat. PKP PLK
Wariant nr 2, mat. PKP PLK