Partner serwisu
Komunikacja

Kraków ma oferty na koncepcję tramwaju od Czerwonych Maków w kierunku Skawiny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
02-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kraków ma oferty na koncepcję tramwaju od Czerwonych Maków w kierunku Skawiny
mat. ZIM Kraków
Kraków chce opracować wielowariantową koncepcję budowy oraz rozbudowy obecnych odcinków ulic wraz z budową nowego odcinka sieci tramwajowej, od pętli Czerwone Maki w kierunku Skawiny. Miasto otrzymało oferty na wykonanie opracowania, lecz każda z nich przewyższa budżet Krakowa.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Opracowanie będzie stanowiło podstawę do późniejszego opracowania dokumentacji projektowej w celu wykonania budowy/rozbudowy ul. Bunscha, ul. Humboldta i ul. Skotnickiej. W ramach tramwajowej części opracowania założono dwa główne warianty nowej trasy tramwajowej.

W I wariancie założono budowę linię tramwajowej wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta, Skotnickiej – lub w zmodyfikowanym przebiegu, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz korytarzowych. Pętlę autobusowo-tramwajową z parkingiem przewidziano w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina. Jeden podwariant ma zakładać pętlę po wschodniej stronie węzła, a drugi po zachodniej. Natomiast w II wariancie założono pętlę wcześniej, w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Parking przesiadkowy w tym wariancie może znaleźć się przy pętli albo w innym miejscu przy trasie.



Wjazd na pętlę Czerwone Maki ma być przewidziany z obu stron (zarówno od strony Bobrzyńskiego, jak i Bunscha). Pojemność i funkcjonalność pętli nie może być zmniejszona, a wykonawca ma przedstawić rozwiązanie zapewniające integrację przystanków w ramach węzła. Dalej torowisko ma przebiegać w pasie drogowym, poza jezdnią. W miejscach, w których jest to możliwe i zasadne, autorzy mają, w ramach wariantowania, przewidzieć wspólne pasy autobusowo-tramwajowe. W obu wariantach należy przewidzieć możliwość wydłużenia trasy tramwajowej do Skawiny. Przewidziano także, w ramach podwariantu, pełny rozjazd torowy w kierunku os. Kliny. Zakładana prędkość tramwajów nie może być mniejsza niż 70 km/h.

W postępowaniu właśnie minął termin składania ofert. Realizacją opracowania są zainteresowane cztery firmy. Databout wycenił wykonanie opracowania na 2,14 mln złotych brutto, Sweco Polska na 1,968 mln złotych brutto, ARG Projektowanie Inwestycyjne na 2,3 mln złotych a MPRB na 3,567 mln złotych brutto. Budżet miasta jest mniejszy i opiewa na 1,63 mln złotych brutto. Przypomnijmy, że jest to drugie podejście do wyłonienia wykonawcy dokumentacji, gdyż pierwsza próba nie powiodła się z powodu ceny złożonych ofert.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Przestrzeń

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2024

Kraków stara się o unijne środki na tramwaj na Azory

Komunikacja

Kraków: Dwóch producentów w przetargu ramowym na 90 tramwajów

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Przestrzeń

Zobacz również:

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Przestrzeń

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2024

Kraków stara się o unijne środki na tramwaj na Azory

Komunikacja

Kraków: Dwóch producentów w przetargu ramowym na 90 tramwajów

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do remontu torów w al. Solidarności

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5