Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie unieważnił – po dwóch miesiącach od otwarcia ofert – przetarg na opracowanie koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej od pętli Czerwone Maki w kierunku węzła przy autostradzie A4. O zamówienie ubiegało się sześć podmiotów.
Przedmiotem zamówienia było opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Opracowanie będzie stanowiło podstawę do późniejszego opracowania dokumentacji projektowej w celu wykonania budowy/rozbudowy ul. Bunscha, ul. Humboldta i ul. Skotnickiej.
Wykonawca miał przygotować minimum trzy warianty wykonania rozbudowy. W przypadku części tramwajowej założono dwa główne warianty. W I wariancie przewidziano budowę linię tramwajowej wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta, Skotnickiej – lub w zmodyfikowanym przebiegu, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz korytarzowych. Pętlę autobusowo-tramwajową z parkingiem przewidziano w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina. Jeden podwariant ma zakładać pętlę po wschodniej stronie węzła, a drugi podwariant – po zachodniej. Natomiast w II wariancie, założonym przez miasto, założono pętlę wcześniej, w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Parking przesiadkowy w tym wariancie może znaleźć się przy pętli albo w innym miejscu po trasie. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął 22 lutego. Wystartowało sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 1,620 mln zł do 3,973 mln zł brutto. W budżecie wynoszącym 1,815 mln zł brutto zmieściła się jedna firma – ARG Projektowanie Inwestycyjne.
W środę 22 maja zamawiający poinformował o unieważnieniu przetargu. Oferta złożona przez ARG Projektowanie Inwestycyjne została odrzucona z uwagi na rażąco niską cenę. W tej sytuacji najwięcej punktów otrzymała oferta firmy Sweco Polska, opiewająca na kwotę 2,177 mln zł brutto. Zamawiający uznał, że nie może zwiększyć budżetu.