Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał decyzję zezwalającą na użytkowanie dla zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej. Sprawia to, że w końcu skorzystają z niego pasażerowie tramwajów oraz autobusów a także kierowcy, którzy będą mogli przesiąść się z własnych aut do tramwajów linii nr 18 oraz 50.
Obecnie, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, trwają testy systemów obsługujących
zintegrowany węzeł przesiadkowy. Chodzi m.in. o system parkingowy, przeciwpożarowy, monitoringu wizyjnego, a także system informacji pasażerskiej. Zgodnie z planem, 8 stycznia uruchomiony ma zostać terminal autobusowy wraz z obsługą pasażerów na pętli tramwajowej (obecnie nie jest ona jeszcze oddana do użytku pasażerom, a tramwaje kończą i zaczynają bieg na przystanku "Papierni Prądnickich", natomiast sama pętla jest wykorzystywana do zawracania bez pasażerów). Możliwość korzystania z węzła kończy ogromną inwestycję związaną z budową ponad 5-kilometrowej linii tramwajowej do Górki Narodowej, która w znacznej większości funkcjonuje
od września ubiegłego roku.Jak informuje Zarząd Transportu Publicznego, do Górki Narodowej jak dotychczas będą kursować tramwaje linii nr 18 i 50. Z terminala autobusowego będą korzystać z kolei linia miejska 503 oraz linie aglomeracyjne nr 217, 247, 257, 277 i 280. Dodatkowo węzeł będzie obsługiwany przez aglomeracyjną linię ekspresową nr 307.
Uruchomienie dla kierowców parkingu P+R planowane jest na 12 stycznia. Warto wiedzieć, że na dwóch poziomach będzie tam ok. 460 miejsc postojowych. Będą stacje do ładowania samochodów elektrycznych oraz wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Wraz z uruchomieniem zintegrowanego węzła przesiadkowego otwarty będzie także dojazd od strony rozbudowanej al. 29 Listopada, a także od nowego odcinka ulicy Papierni Prądnickich.