Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie podpisał w zeszłym tygodniu umowę na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. Zamówienie trafiło do firmy Fehlings Krug Polska.
Przedmiotem ponowionego zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować kilka wariantów linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Założono przebieg wzdłuż Weissa, Głowackiego i Piastowskiej. Jej długość to ok. 3000 m. Rozważona ma być też koncepcja budowy linii z pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Termin składania ofert minął pod koniec października 2020 r. Wystartowało pięć firm z ofertami na kwoty od 949,6 tys. zł do 1,685 mln zł. To powyżej budżetu określonego na 500 tys. zł. Ostatecznie zamawiający postanowił zwiększyć środki i na początku lutego rozstrzygnął postępowanie. Wygrała firma Fehlings Krug Polska z ofertą na kwotę 982,7 tys. zł brutto. Jednocześnie odrzucono trzy oferty.
Na realizację opracowania przeznaczono 21 miesięcy. Wariant przebiegu powinien być wybrany w tym roku, a decyzja środowiska ma zostać uzyskana w przyszłym roku. Po jej uzyskaniu ZIM planuje ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.