Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie otworzył oferty w przetargu na opracowanie koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej od pętli Czerwone Maki w kierunku węzła przy autostradzie A4. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów. Prace planistyczne – wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej – potrwają niemal dwa lata.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Opracowanie będzie stanowiło podstawę do późniejszego opracowania dokumentacji projektowej w celu wykonania budowy/rozbudowy ul. Bunscha, ul. Humboldta i ul. Skotnickiej.
Wykonawca będzie musiał przygotować minimum trzy warianty wykonania rozbudowy. W przypadku części tramwajowej założono dwa główne warianty. W I wariancie przewidziano budowę linię tramwajowej wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta, Skotnickiej – lub w zmodyfikowanym przebiegu, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz korytarzowych. Pętlę autobusowo-tramwajową z parkingiem przewidziano w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina. Jeden podwariant ma zakładać pętlę po wschodniej stronie węzła, a drugi podwariant – po zachodniej. Natomiast w II wariancie, założonym przez miasto, założono pętlę wcześniej, w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej
w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Parking przesiadkowy w tym wariancie może znaleźć się przy pętli albo w innym miejscu po trasie. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Termin składania ofert mija 2 sierpnia. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (40%). W sumie czas realizacji określono na ok. 22 miesiące. Koncepcja ma być gotowa w ciągu 11 miesięcy i w tym czasie wykonawca ma też złożyć w imieniu miasta wniosek o decyzję środowiskową. Kolejne 11 miesięcy przewidziano na jej uzyskanie.
Poprzednie postępowanie zostało unieważnione w maju. Zamawiający uznał, że najtańsza oferta zawiera rażąco niską cenę, a pozostałe z kolei przewyższały budżet ZIM określony na kwotę 1,815 mln zł brutto (kolejna i najwyżej punktowana oferta, złożona przez firmę Sweco Polska, opiewała na kwotę 2,177 mln zł brutto).