PKP PLK rozpisały przetarg – w formule projektuj i buduj – na nowy przystanek kolejowy Kraków Przylasek na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Dwa perony jednokrawędziowe miałyby powstać przy ul. Rzepakowej nieopodal kąpieliska w Przylasku Rusieckim.
Przystanek zaplanowano w ok. km 28,285 – 28,485 linii kolejowej nr 95. Przewidziano dwa perony jednokrawędziowe o długości ok. 200 m i szerokości 4 m – z poszerzeniami na wiaty. Peron w kierunku Podłęża – przy torze nr 1 – zaplanowano po południowej stronie przejazdu kolejowo-drogowego z Rzepakową, a peron w kierunku stacji Mydlniki – przy torze nr 2 – po północnej stronie tego przejazdu. Przewidziano perony o wysokości 0,76 m ze ściankami typu niemieckiego.
Zaplanowano wiaty punktowe, które mają uwzględniać „charakter linii kolejowej, architekturę otoczenia i reprezentacyjną funkcję obiektu”. Na peronach znajdą się ławki, podpórki dla osób stojących, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring. Założono też wzmocnienie podtorza w związku z powtarzającymi się deformacjami toru. Wykonane zostanie nowe odwodnienie, a w razie konieczności roboty obejmą też sieć trakcyjną.
Termin składania ofert minie 21 marca. Jedynym kryterium wyboru jest cena, przewidziano też aukcję elektroniczną. Na realizację zadania przeznaczono 18 miesięcy. Przewidziano po 40 dni zamknięć torowych dla każdego z dwóch torów na szlaku Kościelniki – Podłęże.
Przystanek powstanie w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych. W ostatnich dniach, w ramach tego przystanku, rozpisano przetarg na
inny przystanek na tej linii, na północ od Przylasku, przy Igołomskiej. Ruch pasażerski na linii 95 wznowiono w marcu 2018 r.