ZDMK ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskanie pozwoleń na przebudowę węzła rozjazdowego Piłsudskiego i Straszewskiego. Zmieni się geometria torów. Prace projektowe i pozyskiwanie pozwoleń ma zająć dziewięć miesięcy.
Przedmiotem przetargu jest dokumentacja projektowa dla węzła rozjazdowego Piłsudskiego wraz z niezbędną przebudową układu drogowo-torowego w Straszewskiego. Rozwiązanie ma uwzględniać zabudowę łuków torowych o maksymalnych promieniach. Torowisko w ciągu Straszewskiego ma zostać skorygowane i dostosowane do istniejącego usytuowania torów (likwidacja kontrałuków torowych). Projektant musi też uwzględnić odcinek Piłsudskiego do przystanku Uniwersytet Jagielloński. Wykonany ma zostać peron przystankowy, który zostanie dosunięty do torowiska (z zachowaniem skrajni). Długość peronu to 45 m, a wysokość – 17 cm nad główką szyny. Zastosowane mają zostać krawężniki typu kassel. Torowisko w Piłsudskiego i Straszewskiego (w kierunku ul. Podwale) ma zostać dostosowane także do skrajni autobusowej.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych oraz pozyskanie wszelkich uzgodnień. Projektant musi też uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę. W sumie na całość przeznaczono dziewięć miesięcy.
Termin składania ofert mija 21 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz długość oferowanego okresu gwarancji jakości (40%).
To jeden z szeregu planowanych w tym roku przetargów związanych z infrastrukturą tramwajową. Więcej o krakowskich zamierzeniach piszemy
tutaj.