Kraków rozpisał przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. Wykonawca będzie musiał też uzyskać decyzję środowiskową.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować min. trzy warianty linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Jej długość to ok. 3000 m. Założono rozbudowę ciągu ulic Piastowska – Głowackiego – Weissa, budowę obiektów inżynieryjnych na przejściu przez tory kolejowe (tunel), a także przebudowę mostu nad Rudawą. Nowa linia powinna łączyć się z inną projektowaną linią os. Krowodrza Górka – Azory przy ul. Weissa.
Przewidziano trzy fazy realizacji. Pierwsza obejmuje odcinek od pętli Cichy Kącik do skrzyżowania Piastowskiej, Bronowickiej, Głowackiego i Podchorążnych. Druga to odcinek od Głowackiego do włączenia z projektowaną linią os. Krowodrza Górka – Azory przy ul. Weissa, a trzecia – od pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi (z rozważeniem budowy torowiska).
Termin składania ofert mija 8 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz wydłużenie podstawowego okresu gwarancji jakości i rękojmi na dokumentację (40%). Na realizację całości przeznaczono 21 miesięcy.
Przejście pod torami, koncepcja z 2014 r.
Węzeł z ul. Bronowicką i Podchorążych, koncepcja z 2014 r.
Połączenie z pętlą Cichy Kącik, koncepcja z 2014 r.