Partner serwisu
Przestrzeń

Kraków przygotuje koncepcję tramwaju za Czerwonymi Makami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków przygotuje koncepcję tramwaju za Czerwonymi Makami
mat. ZIM
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej od pętli Czerwone Maki w kierunku węzła przy autostradzie A4. Prace planistyczne – wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej – potrwają niemal dwa lata.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ul. Bunscha i budowy ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Opracowanie będzie stanowiło podstawę do późniejszego opracowania dokumentacji projektowej w celu wykonania budowy/rozbudowy ul. Bunscha, ul. Humboldta i ul. Skotnickiej.

Wykonawca będzie musiał przygotować minimum trzy warianty wykonania rozbudowy. Zamówienie obejmuje 1,4-km odcinek Bunscha, ok. 1,3-km odcinek Humboldta, a także ok. 1-km odcinek Skotnickiej do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina, ok. 1-km odcinka Skotnickiej od węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina do obwodnicy Skawiny. Ciąg ulic Bunscha, Humboldta Skotnicka ma być wybudowany w standardzie GP – dwie jezdnie po dwa pasy (obecnej na większości odcinka jest jedna jezdnia). Realizacja zadania nie może wiązać się ze "zwiększeniem udziału ruchu samochodowego w podziale zadań przewozowych". Ulica Skotnicka, w jednym z wariantów, miałaby zostać rozbudowana, a w drugim wariancie poprowadzona w nowym śladzie od autostrady A4 do obwodnicy Skawiny. Przewidziano wydzielone pasy autobusowe doprowadzone do pętli tramwajowej. Na całej długości wymagane są też dwukierunkowe, dwustronne i oświetlone drogi dla pieszych i rowerzystów.

W I wariancie założono budowę linię tramwajowej wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta, Skotnickiej – lub w zmodyfikowanym przebiegu, jeżeli będzie to uzasadnione na podstawie przeprowadzonych przez wykonawcę analiz korytarzowych. Pętlę autobusowo-tramwajową z parkingiem przewidziano w rejonie węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina. Jeden podwariant ma zakładać pętlę po wschodniej stronie węzła, a drugi podwariant – po zachodniej. Natomiast w II wariancie założono pętlę wcześniej, w rejonie rozjazdu dla przyszłej linii tramwajowej w kierunku osiedla Kliny, po zachodniej stronie terenów Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Parking przesiadkowy w tym wariancie może znaleźć się przy pętli albo w innym  miejscu po trasie.

Wjazd na pętlę Czerwone Maki ma być przewidziany z obu stron (zarówno od strony Bobrzyńskiego, jak i Bunscha). Pojemność i funkcjonalność pętli nie może być zmniejszona, a wykonawca ma przedstawić rozwiązanie zapewniające integrację przystanków w ramach węzła. Dalej torowisko ma przebiegać w pasie drogowym, poza jezdnią. W miejscach, w których jest to możliwe i zasadne, autorzy mają, w ramach wariantowania, przewidzieć wspólne pasy autobusowo-tramwajowe. W obu wariantach należy przewidzieć możliwość wydłużenia trasy tramwajowej do Skawiny. Przewidziano także, w ramach podwariantu, pełny rozjazd torowy w kierunku os. Kliny. Zakładana prędkość tramwajów nie może być  mniejsza niż 70 km/h.



mat. ZIM Kraków

Termin składania ofert mija 22 marca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz gwarancja (40%). Na wykonanie całego zamówienia przeznaczono 20 miesięcy. Koncepcja ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy i w tym czasie wykonawca ma też złożyć w imieniu miasta wniosek o decyzję środowiskową. Kolejne 10 miesięcy przewidziano na jej uzyskanie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków z planami nowych linii tramwajowych. Stan zaawansowania prac

Komunikacja

Kraków z planami nowych linii tramwajowych. Stan zaawansowania prac

inf. prasowa UM Kraków 16 lutego 2024

Jakie tramwaje kupuje Kraków? Specyfikacja

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Kraków? Specyfikacja

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

Kraków: Jeszcze w grudniu przetarg na zakup do 90 tramwajów

Komunikacja

Kraków: Ostatni, 110. Lajkonik wyjechał na linię

Komunikacja

Kraków: Ostatni, 110. Lajkonik wyjechał na linię

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2023

Zobacz również:

Kraków z planami nowych linii tramwajowych. Stan zaawansowania prac

Komunikacja

Kraków z planami nowych linii tramwajowych. Stan zaawansowania prac

inf. prasowa UM Kraków 16 lutego 2024

Jakie tramwaje kupuje Kraków? Specyfikacja

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Kraków? Specyfikacja

Jakub Rösler 19 grudnia 2023

Kraków: Jeszcze w grudniu przetarg na zakup do 90 tramwajów

Komunikacja

Kraków: Ostatni, 110. Lajkonik wyjechał na linię

Komunikacja

Kraków: Ostatni, 110. Lajkonik wyjechał na linię

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5