Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji, a następnie dokumentacji projektowej dla przebudowy ok. 850-metrowego odcinka ul. Starowiślnej wraz z uzyskaniem wszelkich zgód i pozwoleń. Wskazany w konsultacjach społecznych zakłada ruch jednokierunkowy samochodów poza torowiskiem oraz dodatkową zieleń.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej koncepcji, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowa torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ciągu ul. Starowiślnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich. W skład zamówienia wchodzi także opracowanie projektów wykonawczych oraz uzyskanie decyzji umożliwiającej realizację prac.
Podstawą dokumentacji będą ustalenia raportu z konsultacji społecznych z 2020 r. Wybrany wariant zakłada dopuszczenie ruchu samochodowego wyłącznie w kierunku południowym, poza torowiskiem. W tym kierunku zostanie również wprowadzony oddzielny pas rowerowy. Torowisko tramwajowe ma zostać przystosowane do dwukierunkowego ruchu autobusów. Przewidziano przystanki tramwajowe Miodowa na odcinku między Miodową a Rzeszowską oraz Św. Wawrzyńca na odcinku między Św. Wawrzyńca a Podgórską.
Od strony wschodniej ulicy zostanie wyznaczony pas zieleni. W miarę możliwości ma zostać poszerzony chodnik po stronie zachodniej. Zagospodarowane zostaną też skwery Berrecciego oraz przy ul. Św. Wawrzyńca. Rozważone mają zostać również wariant przerwania ciągłości ruchu ogólnego między Miodową a Rzeszowską oraz urządzenie wspólnej przestrzeni na skwerze Berrecciego. Na ulicach poprzecznych muszą być przewidziane miejsca postojowe dla dostaw.
Termin składania ofert mija 23 maja. O wyborze zdecydują cena (60%) i gwarancja (40%).W sumie na całość przeznaczono 16 miesięcy. Koncepcja ma być gotowa w ciągu ośmiu miesięcy, następnie w ciągu sześciu miesięcy ma zostać przekazana dokumentacja projektowa. Koncepcja musi zostać uzgodniona z konserwatorem zabytków, miejskimi instytucjami oraz zespołem ds. niechronionych uczestników ruchu.
Więcej o krakowskich tegorocznych zamierzeniach inwestycyjnych w zakresie komunikacji tramwajowej piszemy
tutaj.