Na środowej sesji 6 marca 2019 roku radni przyjęli pakiet poprawek do uchwały strefy czystego transportu na Kazimierzu. Wprowadzone zmiany faktycznie likwidują SCT, umożliwiając wjazd każdemu na obszar całego Kazimierza.
Rada Miasta przyjęła pakiet zmian, z których wynika, że na
obszar SCT dostawcy będą mogli wjeżdżać w godzinach 6-12 oraz 16-20. Wszyscy będą mogli wjeżdżać na obszar Kazimierza w godzinach 9-17, przedstawiając się jako klienci bądź kontrahenci. Tak przygotowane zmiany są nieegzekwowalne, zatem w godzinach 6-20 na obszar Kazimierza może wjeżdżać każdy, dowolnym pojazdem.
Urząd Miasta w Krakowie zaprzestaje więc wydawania identyfikatorów mieszkańca i przedsiębiorcy jako dokumentu zbędnego do legitymowania się podczas kontroli straży miejskiej. Uprawnieni do wjazdu na obszar SCT będą mogli pojawiać się na obszarze strefy bez groźby kontroli w ciągu dnia, zaś w godzinach nocnych wystarczającą podstawą do identyfikacji będzie postojowy abonament mieszkańca.
Radni PiS po wprowadzeniu poprawek nie mieli odwagi głosować nad swoim projektem całkowitej likwidacji Strefy. – Strefa w dotychczasowym kształcie udowodniła, że działa. Gdyby nie działała, to nie byłoby tej dyskusji – mówił Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego. – Radni nie mieli dziś odwagi przyznać, że chcą likwidacji strefy. Przyjęli zatem projekt uchwały, który likwiduje niemal wszystkie wymogi, oficjalnie pozostawiając SCT jak twór istniejący. Istnieć będzie tylko formalnie, bo w tej formie to wydmuszka – wskazywał Franek.
Zarząd Transportu Publicznego rozważa obecnie zgłoszenie projektu całkowitej likwidacji SCT. – Wstyd dziś mówić, że Kraków ma Strefę Czystego Transportu. Bo realnie jej nie ma. Dlatego rozważamy taki krok – mówi Franek.