fot. Winnetoufot. Winnetou14, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MPK w Krakowie ogłosiło przetarg na rozbudowę na rozbudowę zajezdni tramwajowej Nowa Huta. Zostanie ona także przystosowana do obsługi autobusów elektrycznych. Obiekt wzbogaci się też o nową myjnię. – Możliwość obsługi różnych typów pojazdów znacząco wpłynie na obniżenie kosztów funkcjonowania – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.
MPK w Krakowie prowadzi postępowanie przetargowe na rozbudowę i przebudowę zajezdni tramwajowej na Nowej Hucie. Wartość inwestycji wyceniono na 19 mln zł. – Z uwagi na ograniczone środki finansowe na terenie zajezdni zostaną zrealizowane tylko te najważniejsze inwestycje, które pozwolą usprawnić wiele procesów związanych z obsługą taboru (w tym nowoczesnych tramwajów i elektrycznych autobusów – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. Firmy zainteresowane zamówieniem mogą składać oferty do końca marca. Prace potrwają osiem miesięcy.
Co się zmieni? – W tym etapie realizowana będzie tzw. hala obsługi codziennej (OC) wraz z dwiema myjniami i systemem dystrybucji piasku – mówi Gancarczyk. Układ torowy zostanie rozbudowany. – Zostanie wybudowany tor obwodowy, który nie będzie przebiegał przez budynki zajezdni i umożliwi przejazdy techniczne na terenie zajezdni. Dodatkowo nastąpi także rozbudowa istniejących torowisk, co umożliwi zwiększenie ilości miejsc odstawczych dla 20 pociągów tramwajowych o długości 32 metrów – opisuje Marek Gancarczyk.
Zgodnie z projektem powstanie hala o długości 108,71 m, szerokości 16,33 m i wysokości 9,45 m, co da całkowitą powierzchnię 1729,5 m2. Dwa tory będą przystosowane do mycia pojazdów. – Będzie to pierwsza w Krakowie hala myjni, która będzie mogła obsługiwać zarówno tabor tramwajowy jak i autobusowy – podkreśla Marek Gancarczyk. Hala będzie ogrzewana, dzięki czemu będzie mogła być wykorzystywana także w okresie zimowym.
Obiekt ma spełniać najwyższe normy związane z ochroną środowiska. – Zaprojektowano specjalny zamknięty system wykorzystujący do mycia wodę pochodzącą z opadów deszczowych, którą można używać wielokrotnie do mycia kolejnych pojazdów – mówi Gancarczyk.
Zajezdnia zostanie też przystosowana do obsługi elektrobusów. – Inwestycja ta jest podyktowana zwiększającą się liczbą autobusów elektrycznych, które będą obsługiwały linie miejskie – wyjaśnia rzecznik MPK. Przewidziano realizację stacji transformatorowej, a także stanowiska do ładowania. Powstanie dziesięć stanowisk do ładowania stacjonarnego z ładowarek, a także trzy stanowiska dwustronne do ładowania z pantografu, które umożliwią ładowanie 6 autobusów jednocześnie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.