Miasto Kraków i PKP PLK prowadzą przetarg na przebudowę stacji Swoszowice. Ma powstać przejście pod torami, a dodatkowo zostanie wytyczony nowy dojazd. W ramach opcji przewidziano budowę parkingu przesiadkowego.
Przedmiotem trwającego przetargu, prowadzonego wspólnie przez Kraków i PKP PLK, jest przebudowa stacji Kraków Swoszowice wraz w budową parkingu przesiadkowego park&ride. Postępowanie obejmuje zarówno projektowanie, jak i budowę.
Kraków Swoszowice leży w km 7,092 linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. W przyszłości ma stanowić element Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Istniejący niski peron wyspowy o wysokości 0,2 m ma zostać zastąpiony nowym peronem o wysokości 0,76 m, wyposażonym w szcześć wiat punktowych. Powstać ma przejście podziemne na dwie strony torów. Przebudowana zostanie też infrastruktura sieciowo-torowa. Zaplanowano budowę drogi dojazdowej, a także zatok autobusowych wraz z wyposażeniem, miejsc postojowych dla taksówek, miejsc postojowych „Kiss & Ride”, trzech miejsc postojowych dla komunikacji miejskiej i busów podmiejskich, budowę chodników, parkingów rowerowych. Obiekty te mają powstać po stronie wschodniej linii kolejowej, z dojazdem od ul. Kąpielowej. W II etapie, w ramach zamówienia opcjonalnego, założono realizację parkingu przesiadkowego na 154 samochodów.
Termin składania ofert mija 13 stycznia 2020 r. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). Dokumentacja projektowa powinna być gotowa w ciągu 40 dni od zawarcia umowy, a wszelkie roboty powinny zostać wykonane w ciągu 205 dni (blisko siedem miesięcy). W ciągu pięciu miesięcy zamawiający może złożyć oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji, na realizację którego przeznaczono siedem miesięcy. Oznacza to, że wszystkie prace powinny zakończyć się w ciągu 12 miesięcy.
Jednocześnie, jak pisaliśmy, PKP SA prowadzą przetarg na
przebudowę budynku dworca wraz z zagospodarowaniem placu dworcowego. Zmieniony termin składania ofert mija 9 stycznia.