Partner serwisu
Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Kontynuowane są prace przy wykopie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Kontynuowane są prace przy wykopie
fot. UM Kraków
Prace na budowie tramwaju do Mistrzejowic są zaawansowane. Kontynuowane jest wybieranie ziemi z przyszłego tunelu oraz roboty przy pętli Mistrzejowice. Postęp robót wraz przedstawicielami partnera prywatnego sprawdził prezydent Krakowa Aleksander Miszalski.

Trwają prace przy wykopie tunelu (wykop podstropowy) dla stacji „Rondo Polsadu”. Dzięki tym pracom tworzy się przestrzeń docelowego tunelu. W tym miejscu pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się w tunelu na głębokości 12 m poniżej dzisiejszej jedni.

Przystanek jest metodą podstropową. Na ścianach szczelinowych wykonywany jest docelowy strop, spod którego wybierany jest grunt.

Postęp prac nad realizacją najdalszego odcinka trasy obejmuje wykopy w okolicach pętli „Mistrzejowice” przy ul. Kazimierza Jancarza. Dodatkowo, kontynuowane były roboty związane z drenażem i podbudową torowiska wzdłuż ul. Bohomolca. To przygotowania do czasowego wstrzymania ruchu tramwajowego na pętli w sezonie wakacyjnym.

Szeroki zakres robót


Roboty budowlane trwają na wszystkich odcinkach placu budowy. Trwają ostatnie prace przy przebudowie Sudołu Dominikańskiego – powstało już ponad 300 metrów nowego kanału. Przed nami ostatnie kilkadziesiąt metrów do zakończenia prac – całkowita długość przebudowywanego kanału wyniesie 388,65 m, a wraz z komorami ok. 400 m.

Zakończono wykonywanie ścian szczelinowych podziemnej stacji „Rondo Młyńskie”, etap z komorą rozjazdu dla kolejnych etapów tunelu i wyjście W6. Wykonane zostały też platformy robocze odcinka tunelu północnego wzdłuż ulicy Lublańskiej. Dodatkowo prowadzono prace zbrojarskie płyty stropowej górnej wyjścia W1 dla stacji „Rondo Polsadu”.

Ponadto trwa liczna przebudowa sieci podziemnych, przełożono już cześć magistrali ciepłowniczej, wodnej oraz położono kilometry nowej infrastruktury teletechnicznej, gazowej, energetycznej.

– Budowa linii do Mistrzejowic to strategiczna inwestycja infrastrukturalna. Realizacja tego zadania w modelu PPP to wzór do naśladowania dla innych miast. Prace są zaawansowane, przebiegają zgodnie z harmonogramem – podkreśla Magdalena Nowak-Obrzut, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Inwestycja, z ramienia banków finansujących, jest nadzorowana przez zagraniczny podmiot. Jest to Bankowy Inżynier Nadzoru, który odwiedza co miesiąc plac budowy, przygotowuje dla banków raport, wydaje rekomendacje oraz ocenia postęp prac.

Co w najbliższym czasie?

Na przełomie czerwca i lipca rozpocznie się przebudowa pętli tramwajowej Mistrzejowice. Projekt zakłada zmianę geometrii pętli. Zakończenie prac planowane jest na wrzesień, a uruchomienie pętli zależy od uzyskania niezbędnych zgód administracyjnych.

Trwają przygotowania do wdrożenia czasowej organizacji ruchu etap III wzdłuż ul. Meissnera. Na przełomie lipca i sierpnia nastąpi kilkumiesięczne zamknięcie zachodniej jezdni od ul. Meissnera na odcinku od ul. Chałupnika do ul. Ślicznej. W tym czasie zachodnia część ul. Meissnera zostanie wykonana już w docelowym kształcie wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

Kontynuowane będą prace archeologiczne oraz wykonanie prac odkrywkowych w związku z odnalezieniemlezieniem reliktu koszarów przy ul. Dobrego Pasterza należących do dawnego zespołu „Infanterie Barackenlager 100 p. p. – Koszarów Hetmana Wielkiego Litewskiego Jana Karola Chodkiewicza”.

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia tramwajowa połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak. Z ramienia podmiotu publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Witold Urbanowicz 25 listopada 2023

Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Kraków: Radni nie zablokowali tramwaju do Mistrzejowic

Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic. Kraków zapowiada ochronę kolejnych drzew

Przestrzeń

Zobacz również:

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic zjedzie 12 m pod ziemię

Witold Urbanowicz 25 listopada 2023

Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Kraków: Radni nie zablokowali tramwaju do Mistrzejowic

Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic. Kraków zapowiada ochronę kolejnych drzew

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5