Kraków podpisał umowę z wykonawcą koncepcji programowo-przestrzennej, której elementem będzie przystanek tramwajowy, pętla tramwajowa oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z torami w rejonie przystanku kolejowego Lubocza. Realizacja tej wizji oznaczałaby powrót tramwajów na ul. Mrozową do pętli Walcownia.
Przedmiotem przetargu jest wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna budowy węzła komunikacyjnego w rejonie Luboczy. Celem jest m.in. uzyskanie merytorycznej podstawy do weryfikacji ustaleń dotyczących lokalizacji przystanku kolejowego Kraków Lubocza i skomunikowania go z pętlą tramwajową Walcownia oraz budowy bezkolizyjnego przekroczenia układu kolejowego w rejonie ul. Blokowej. Opracowanie będzie podstawą do dalszych działań zmierzających do realizacji elementów układu komunikacyjnego objętych jego zakresem. Szczegółowo o zakresie prac analitycznych piszemy
tutaj.
Tuż przed majówką, 30 kwietnia, Kraków podpisał umowę z wykonawcą, firmą Sweco Polska. Jej wartość to 927 tys. zł brutto. Usługa ma być wykonana w ciągu 50 tygodni od zawarcia umowy.
Ruch tramwajów do Walcowni
zawieszono w 2018 r. z uwagi na zły stan infrastruktury. Jak informuje ZDMK, demontaż infrastruktury tramwajowej na tej trasie nie jest planowany, a wznowienie ruchu jest „tematem otwartym”, który „jest uzależniony od zabezpieczenia środków finansowych na przedmiotowe zadanie w budżecie miasta Krakowa”.