Ursus Bus, Solaris i Rampini chcą dostarczyć pięć autobusów elektrycznych dla Krakowa. Do zamawiającego wpłynęły oferty. Różnica w cenie zaproponowanej przez dwie pierwsze firmy jest minimalna.
Konsorcjum Ursus Bus złożone z firm Ursus SA i AMZ Kutno Sp. z o.o. zaproponowało pojazdy za kwotę 7 550 000 zł netto. Z kolei Solaris Bus&Coach SA chce za swoje autobusy 7 607 415 zł netto. Oferta Rampini Carlo SpA jest już dużo wyższa i wynosi 10 115 000 zł netto. MPK Kraków planowało wydać na pojazdy ok. 9 mln zł.
Choć Ursus Bus – konsorcjum które powstało niedawno z połączenia Ursusa, firmy specjalizującej się w maszynach rolniczych, ale rozwijającej swój własny program budowy autobusów elektrycznych, oraz znanej na rynku firmy AMZ Kutno – zaproponował najniższą cenę, to różnica między tą ofertą a propozycją Solarisa jest tak niewielka, że zdecydują kryteria pozacenowe. Zamawiający sprawdza właśnie wszystkie trzy oferty pod kątem poprawności i spełnienia wymagań, a następnie zostaną im przyznane punkty.
Z firmą, która przedstawiła najkorzystniejszą propozycję i przysłała prawidłową ofertę zostanie podpisana umowa. Od tego momentu producent będzie miał dziewięć miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.
O tym jakie jest największe zagrożenie dla Ursus Busa i gdzie tkwi atut Rampini przeczytasz w Monitorze.
