Kraków wreszcie rozstrzygnął przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. O zamówienie stara się pięć podmiotów.
Przedmiotem ponowionego zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować min. trzy warianty linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Jej długość to ok. 3000 m. Rozważona ma być też koncepcja budowy linii z pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
przy pierwszym przetargu.
Termin składania ofert minął pod koniec października. Wystartowało pięć firm z ofertami na kwoty od 949,6 tys. zł do 1,685 mln zł. To powyżej budżetu określonego na 500 tys. zł. Ostatecznie zamawiający postanowił zwiększyć środki i wczoraj rozstrzygnął postępowanie. Wygrała firma Fehlings Krug Polska z ofertą na kwotę 982,7 tys. zł brutto. Jednocześnie odrzucono trzy oferty. Na realizację opracowania przeznaczono 21 miesięcy.