Kraków rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę węzła przesiadkowego na Bronowicach, który miałby powstać wewnątrz łącznicy Balickiej i Armii Krajowej. Przewidziano budowę dworca autobusowego, parkingu przesiadkowego. Postępowanie wygrał Budimex, który pokonał pięciu konkurentów.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego tym razem przez ZDMK, jest zaprojektowanie i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice i terminalem autobusowym.
Jednym z elementów dworca będzie nowy dworzec autobusowy, który zostanie zlokalizowany wewnątrz łącznicy węzła drogowego ul. Bronowickiej i Armii Krajowej. Przewidziano 12 peronów (sześć dwustronnych). Zadaszenie dworca będzie jednocześnie pierwszą kondygnacją parkingu przesiadkowego z wjazdem od u. Balickiej. W tym etapie przewidziano ok. 200 miejsc postojowych, ale parking może zostać rozbudowany do 500 miejsc na kolejnej kondygnacji. Przewidziano również miejsca postojowe do ładowania samochodów elektrycznych oraz 10 stojaków dla 20 rowerów.
Przebudowany zostanie układ drogowy sąsiednich ulic wraz z przeniesieniem przystanku tramwajowego w kierunku centrum za skrzyżowanie – dzięki temu oba przystanki będą znajdować się naprzeciwko siebie. W przetargu tym razem nie znalazła się opcja w postaci możliwości powstania kładki pieszo-rowerowej, wraz z dojściami i najazdami, poprowadzonej nad ulicą Armii Krajowej i zlokalizowanej po północnej stronie wiaduktów PKP do nowego przystanku kolejowego Kraków Bronowice na linii do Balic.
Termin składania ofert minął na początku grudnia. Wystartowało sześć firm i wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 62,9 mln zł brutto. Dzisiaj (12 stycznia) rozstrzygnięto przetarg. Ostatecznie wygrał Budimex, który złożył najtańszą propozycję i jest gotów wykonać prace za 51,635 mln zł brutto.
Na realizację prac przeznaczono 123 tygodnie. Roboty budowlane mają być wykonane najpóźniej do końca czerwca 2023 r.