Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków wyremontuje węzeł Bagatela i tory na Starowiślanej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Dróg Miasta Krakowa przygotowuje pięć strategicznych zadań, które zostaną zrealizowane w centrum miasta – chodzi o wymianę szyn na ul. Franciszkańskiej, remont mostu Grunwaldzkiego, przebudowę węzłów tramwajowych przy ul. Piłsudskiego i Teatrze Bagatela, a także modernizację ul. Starowiślnej. Głównym celem jest skoordynowanie ich realizacji, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu.

Pierwsze roboty rozpoczną się już w marcu i będą obejmować remont torowiska na ulicy Franciszkańskiej, który zakończy się w okresie wakacyjnym. Równolegle ruszą prace na moście Grunwaldzkim, które potrwają dziewięć miesięcy. W dalszym etapie planowana jest przebudowa węzła tramwajowego przy ulicy Piłsudskiego, która zostanie ukończona do końca roku. Kolejnym etapem będą prace przy Teatrze Bagatela i na części ulicy Karmelickiej. Ostatnią inwestycją jest modernizacja ulicy Starowiślnej, którą ZDMK planuje realizować w okresie od czerwca 2026 r. do października 2027 r.

Ulica Franciszkańska

Zakres prac na ulicy Franciszkańskiej obejmuje wymianę szyn od ulicy Grodzkiej (od przystanku „Plac Wszystkich Świętych”), do węzła „Filharmonia”. Roboty zostaną podzielone na etapy i będą wiązać się z czasowym zamknięciem ulicy dla ruchu ogólnego, z jednoczesnym zapewnieniem dojazdu do posesji.

Most Grunwaldzki

Most Grunwaldzki wymaga gruntownego remontu. Ekspertyza Politechniki Krakowskiej wskazuje, że aby zapewnić jego bezpieczne użytkowanie przynajmniej do roku 2038, niezbędne jest przeprowadzenie generalnych prac modernizacyjnych, nie później niż do sierpnia 2026 r.

Konieczne jest odpowiednie odciążenie przeprawy, naprawa elementów konstrukcyjnych, wymiana płyty mostu, nawierzchni asfaltowej oraz torów. Tylko tak kompleksowe podejście pozwoli zapewnić bezpieczne korzystanie z przeprawy przez kolejne lata – do czasu budowy nowego mostu. Prace wymagać będą wyłączenie obiektu z ruchu samochodowego przez co najmniej osiem miesięcy. Przez pół roku most nie będzie dostępny również dla komunikacji zbiorowej.

Węzeł tramwajowy przy ulicy Piłsudskiego

Przebudowa węzła tramwajowego przy ulicy Piłsudskiego obejmuje modernizację rozjazdów oraz układu drogowo-torowego na ulicy Straszewskiego, na odcinku od przejścia dla pieszych przy ulicy Smoleńsk do skrzyżowania Straszewskiego i Piłsudskiego, a także na ulicy Piłsudskiego, od przystanku „UJ – AST” do ulicy Straszewskiego.

W ramach inwestycji powstanie peron wiedeński, zostaną zmodernizowane chodniki, zjazdy. Torowisko tramwajowe zostanie wykonane z prefabrykowanych płyt betonowych. Prace będą realizowane zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi, ponieważ inwestycja znajduje się w obszarze wpisanym na listę UNESCO. Docelowy ruch drogowy na ulicy Straszewskiego zostanie utrzymany w obu kierunkach, z jednym pasem poprowadzonym po torowisku.

Węzeł tramwajowy przy Teatrze Bagatela

Zakres prac przy węźle Bagatela i na ulicy Karmelickiej obejmuje przebudowę węzła rozjazdowego oraz modernizację odcinka ulicy Karmelickiej od Teatru Bagatela do ulicy Garbarskiej. Torowisko tramwajowe zostanie wykonane z prefabrykowanych płyt ze zintegrowaną nawierzchnią z kostki granitowej. Nawierzchnia miejsc postojowych oraz chodników zostanie wykonana z kostki kamiennej, a jezdnia pokryta asfaltobetonem.

Ulica Starowiślna

Ulica Starowiślna zostanie przebudowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dietla (bez skrzyżowania) do mostu Powstańców Śląskich – prace obejmą modernizację torowiska, jezdni, chodników oraz systemów odwodnienia i oświetlenia. W ramach inwestycji zostaną przebudowane skrzyżowania z ulicami Berka Joselewicza, Miodową, Dajwór, Rzeszowską, Przemyską, św. Wawrzyńca i Podgórską. Z kolei skrzyżowanie ulicy Podgórskiej z ulicami św. Wawrzyńca i Halicką zostanie przebudowane na rondo. Remontem objęty zostanie most Powstańców Śląskich. Zakres prac na obiekcie to wymiana nawierzchni jezdni i torowiska, nowe oświetlenie, modernizacja konstrukcji nośnej oraz systemu odwodnienia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: Pętla Salwator po remoncie

Komunikacja

Kraków: Pętla Salwator po remoncie

UM Kraków 16 stycznia 2025

Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami

Komunikacja

Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami

UM Kraków 21 października 2024

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków: Pętla Salwator po remoncie

Komunikacja

Kraków: Pętla Salwator po remoncie

UM Kraków 16 stycznia 2025

Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami

Komunikacja

Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami

UM Kraków 21 października 2024

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5