Kraków otworzył oferty w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. Dokument ma przedstawić możliwości organizacyjne, społeczne, techniczne, przestrzenne i środowiskowe oraz zasadność ekonomiczną budowy linii tramwajowej. Na realizację zamówienia przeznaczono nieco ponad pół roku.
Zakres opracowania będzie obejmować obszary dzielnic VIII Dębniki, IX Łagiewniki – Borek Fałęcki i X Swoszowice. Wykonawca zaproponuje co najmniej sześć wariantów obsługi komunikacyjnej:
- Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klin;
- Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
- Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
- Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
- Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez Wykonawcę;
- Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego - autobusem, koleją.
Wykonawca ma przeprowadzić prognozy ruchu, rozpoznać uwarunkowania geologiczne i hydrogeologiczne, oszacować kolizje z infrastrukturą, oszacować oddziaływanie inwestycji na środowisko, przeanalizować uwarunkowania prawne i własnościowe gruntów, przeprowadzić szacunek kosztów inwestycji i eksploatacji, obliczyć podstawowe wskaźniki efektywności ekonomicznej. Zadaniem wykonawcy będzie przeprowadzenie spotkań konsultacyjnych. Na tej podstawie wykonawca wskaże wariant preferowany.
Kilka dni temu – 24 kwietnia – minął termin składania ofert. Wystartowała tylko firma Databout – z ofertą na kwotę 429,3 tys. zł brutto. Szacunkową wartość zamówienia zlecający określił na 442,9 tys. zł. Na wykonanie przedmiotu umowy przeznaczono 28 tygodni.