Kraków otworzył oferty w kolejnym już przetargu na projekt i budowę węzła przesiadkowego na Bronowicach, który miałby powstać wewnątrz łącznicy Balickiej i Armii Krajowej. Przewidziano budowę dworca autobusowego, parkingu przesiadkowego. Wystartowało sześć firm. Tym razem powinno się udać rozstrzygnąć przetarg, gdyż większość ofert mieści się w budżecie.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego tym razem przez ZDMK, jest zaprojektowanie i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice i terminalem autobusowym.
Jednym z elementów dworca będzie nowy dworzec autobusowy, który zostanie zlokalizowany wewnątrz łącznicy węzła drogowego ul. Bronowickiej i Armii Krajowej. Przewidziano 12 peronów (sześć dwustronnych). Zadaszenie dworca będzie jednocześnie pierwszą kondygnacją parkingu przesiadkowego z wjazdem od u. Balickiej. W tym etapie przewidziano ok. 200 miejsc postojowych, ale parking może zostać rozbudowany do 500 miejsc na kolejnej kondygnacji. Przewidziano również miejsca postojowe do ładowania samochodów elektrycznych oraz 10 stojaków dla 20 rowerów.
Przebudowany zostanie układ drogowy sąsiednich ulic wraz z przeniesieniem przystanku tramwajowego w kierunku centrum za skrzyżowanie – dzięki temu oba przystanki będą znajdować się naprzeciwko siebie. W przetargu tym razem nie znalazła się opcja w postaci możliwości powstania kładki pieszo-rowerowej, wraz z dojściami i najazdami, poprowadzonej nad ulicą Armii Krajowej i zlokalizowanej po północnej stronie wiaduktów PKP do nowego przystanku kolejowego Kraków Bronowice na linii do Balic.
Dzisiaj (4 grudnia) minął termin składania ofert. Budżet określono na 62,9 mln zł brutto. Wystartowało sześć firm i wszystkie zmieściły się w budżecie. Budimex złożył najtańszą propozycję i jest gotów wykonać prace za 51,635 mln zł brutto. Warbud proponuje 52,879 mln zł, konsorcjum firm MTM Budownictwo i PBO Śląsk – 59,466 mln zł, Sarivo Budownictwo – 61,299 mln zł, Firma Handlowo-Usługowa Instbud – 62,730 mln zł, konsorcjum firm Most i BSI Construction – 89,403 mln zł.
wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (15%), czas realizacji robót budowlanych (15%), a także okres wyłączenia ruchu tramwajowego w ciągu Bronowicka – Balicka (10%). Wybór sprowadza się de facto do ceny, bo wszyscy zaoferowali gwarancję wydłużoną o 36 miesięcy, czas realizacji wynoszący 71 tygodni i skrócenie czasu wyłączenia ruchu tramwajowego o 14 dni. Na realizację prac przeznaczono 123 tygodnie. Roboty budowlane mają być wykonane najpóźniej do końca czerwca 2023 r.