Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Zamieszanie na budowie tramwaju do Mistrzejowic. Maszyny zjechały
fot. Gulermak
Nieporozumienia między wykonawcą a urzędnikami dotyczące organizacju ruchu powodują powolny start budowy podziemnego odcinka tramwaju do Mistrzejowic. Z placu budowy zjechała głębiarka, a prace przy wykopie zostały wstrzymane. Budowa ścian szczelinowych ma ruszyć ponownie w listopadzie.

Budowa podziemnego przystanku Rondo Polsadu na trasie tramwaju do Mistrzejowic rozpoczęła się w połowie września. W październiku zaś wykonawca rozpoczął budowę ścian szczelinowych, które na trasie tunelu będą sięgać głębokości nawet 22 m pod poziomem terenu. Do ich wykonania wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt. Na placu budowy pojawiła się głębiarka. Ta jednak… w zeszłym tygodniu opuściła plac budowy.

Jak podaje Gazeta Krakowska, powołując się na wykonawcę, od połowy sierpnia strona miejska dysponowała gotowym projektem organizacji ruchu. Projekt przeleżał kilka tygodni bez procedowania, gdyż Inżynier Ruchu czekał na formalne opinie innych jednostek miejskich, które uczestniczyły wcześniej w dlugich ustaleniach dotyczących organizacji ruchu – wiadomo było więc, że uwag nie wniosą. Ostatecznie decyzja zatwierdzająca organizację ruchu została wydana dopiero 5 października, choć w praktyce uniemożliwiała ona prowadzenie prac przy ścianach szczelinowych – zastrzeżono bowiem, że część czasowych zmian jest uzależniona od udrożnienia ruchu w ramach innej miejskiej inwestycji (przebudowa al. 29 Listopada). Kolejne zmiany w ruchu zapowiadane są na 21 października. Wznowienie prac przy budowie ścian szczelinowych będzie możliwe w listopadzie po przygotowaniu terenu i usunięciu kolizji.

– Potwierdzamy, że tzw. głębiarka do wykonywania ścian szczelinowych została zdemontowana, tak jak część zaplecza technicznego. Maszyna opuściła plac budowy w czwartek, 12 października, około godziny 14. Zakładaliśmy ciągłość prowadzenia prac, nie jest to planowany przestój. Zgodnie z organizacją ruchu zatwierdzoną przez miasto zajęcie kolejnych pasów ruchu pod ten zakres robót będzie możliwe dopiero od 21 października. Przez około trzy tygodnie na miejscu będą trwały roboty przygotowawcze, tak by ciężki sprzęt mógł powrócić na budowę. W związku z tym prace przy ścianach szczelinowych, które stanowią konstrukcję tunelu, zostaną wznowione dopiero w listopadzie – informuje Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gülermak. To wiąże się z dodatkowymi, sporymi kosztami.

Tramwaj powstaje w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Prace realizuje Gulermak, z którym Kraków podpisał umowę w grudniu 2020 r. Jej wartość to ok. 1,92 mld zł i obejmuje ona 20-letni okres utrzymaniowy. Torowisko o długości ok. 4,5 km przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano tunel z dwoma podziemnymi przystankami, który stanowić ma część przyszłego premetra. Inwestycja powinna zostać zakończona na przełomie 2025 i 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Kraków: Radni nie zablokowali tramwaju do Mistrzejowic

Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic. Kraków zapowiada ochronę kolejnych drzew

Przestrzeń

Kraków: W czerwcu ma ruszyć budowa tramwaju do Mistrzejowic

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

Przestrzeń

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: duże zmiany w organizacji ruchu

inf. prasowa UM Kraków 18 października 2023

Kraków: Radni nie zablokowali tramwaju do Mistrzejowic

Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic. Kraków zapowiada ochronę kolejnych drzew

Przestrzeń

Kraków: W czerwcu ma ruszyć budowa tramwaju do Mistrzejowic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5