Partnerzy serwisu:
Mobilność

Kraków zapowiada zmiany dla operatorów hulajnóg elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa krakow.pl

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Kraków zapowiada zmiany dla operatorów hulajnóg elektrycznych
Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.plHulajnogi elektryczne w Krakowie
W poniedziałek, 15 maja, odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli miasta z operatorami hulajnóg w sprawie problemu niewłaściwie zaparkowanych pojazdów. Koniec okresu bezpłatnego korzystania z miejskiej przestrzeni, wprowadzenie miejskiego patrolu finansowanego z kar za nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi oraz z opłat za korzystanie z terenów gminy. Takie były propozycje miasta.

Porozrzucane hulajnogi dają się we znaki także mieszkańcom Krakowa, o czym niedawno pisaliśmy. – Poinformowaliśmy przedstawicieli trzech firm o zakończeniu okresu bezpłatnego korzystania z miejskiej przestrzeni. Zaproponowaliśmy również wprowadzenie miejskiego patrolu, który byłby finansowany przez operatorów z kar za nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi, jak i z opłat za korzystanie z terenów należących do gminy. Porządkowanie miałoby być oparte o katalog zdjęć nieprawidłowo pozostawionych hulajnóg – powiedział po spotkaniu zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig.

Przedstawiciele operatorów poinformowali o wprowadzonych przez siebie autoregulacjach. Od 12 maja trzy firmy wprowadziły w swoich aplikacjach limit maksymalnej hulajnóg w punktach mobilności na obszarze ograniczonych drugą obwodnicą. Operatorzy ustalili, że w każdym ze 103 punktów w centrum Krakowa może być zaparkowanych jedynie 30 hulajnóg (po 10 z danej firmy).

Jednocześnie operatorzy wystąpili z wnioskiem o wyznaczenie nowych punktów mobilności, a także o możliwość wprowadzenia drugiego rodzaju takich miejsc, np. z wykorzystaniem istniejących stojaków rowerowych. W tych punktach użytkownicy mogliby zakończyć i rozpocząć wypożyczenie, ale w odróżnieniu od obecnych punktów mobilności, nie byłyby tam rozkładane hulajnogi przez samych operatorów, a także limit maksymalnej liczby hulajnóg byłby znacząco niższy.

Do czwartku, 18 maja, operatorzy mieli czas aby przesłać do Zarządu Transportu Publicznego propozycje nowych lokalizacji punktów mobilności wraz z zaznaczeniem, które parkingi w centrum Krakowa są ich zdaniem najważniejsze i w ich opinii wymagają powiększenia pojemności. Rozmowy będą kontynuowane.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5