Partner serwisu
Przestrzeń

Kraków: ZIM zleca koncepcję przejścia podziemnego pod Zakopiańską i torami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZIM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji tunelu pod linią kolejową, ulicą Zakopiańską i torowiskiem tramwajowym w kierunku Borku Fałęckiego. Nowy element infrastruktury ma powstać na wysokości budynku ZUS.

Podstawowym założeniem inwestycji jest umożliwienie bezpiecznego przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów pod magistralą kolejową LK 94 oraz układem drogowo-tramwajowym ul. Zakopiańskiej. Wstępne opracowania studialne wskazują na kilka wersji rozwiązań technicznych tej inwestycji. Zgodnie z założeniem tunel będzie miał ok. 5 m szerokości oraz trzy wejścia i wyjścia: po wschodniej stronie LK 94, pomiędzy LK 94 a ul. Zakopiańską oraz po zachodniej stronie ul. Zakopiańskiej (w rejonie budynku ZUS).

Wersja podstawowa miasta zakłada ok. 67,5-metrowy tunel. Wschodnie wejście przewidziano w bezpośrednim sąsiedztwie Suchej, w rejonie wejścia na peron przystanku Kraków Łagiewniki. Zaproponowano schody o szerokości 2,5 m oraz windę. Drugie wejście, wyposażone w schody i windę, miałoby się znaleźć między linią kolejową i Zakopiańską , z odsunięciem torów i wind w kierunku północnym o ok. 15 m. Zachodnie wejście znalazłoby się przy budynku ZUS. Również przewidziano schody i windę. Ponadto tunel, poprzez parking ZUS-u, zostałby skomunikowany z ul. Hoffmanowej. Druga wersja zakłada budowę pochylni zamiast wind. Z uwagi na ograniczenia terenowe tunel miałby znaleźć się na wysokości Pasiecznej i Ciesielskiej. W tej wersji tunel miałby 83,65 m długości. 

Zadaniem firmy projektowej, której w przetargu poszukuje ZIM będzie opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji tunelu pieszo-rowerowego. Wykonawca ma przedstawić dwa warianty połączenia pod układem torowym i drogowym wraz z prawidłowym dowiązaniem tunelu do istniejącej infrastruktury pieszej i rowerowej po stronie wschodniej i zachodniej, ze wskazaniem wariantu preferowanego, który będzie podlegać dalszej realizacji. Warianty mają różnić się usytuowaniem tunelu, a co najmniej jeden wariant ma uwzględniać połączenie na wysokości Pasiecznej i Ciesielskiej. Opracowanie ma uwzględniać plany PKP PLK dobudowy drugiej pary torów linii 94 od Krakowa Bonarki do Skawiny. Zdaniem zarządcy infrastruktury kolejowej planowana rozbudowa wyklucza wariant z budową przejścia na wysokości Suchej. Sporządzone mają być min. dwie różne propozycje technologii budowy przejścia. 

Projektant ma dążyć do "jak najmniejszego wydłużenia dojścia pieszego do peronów przystanku kolejowego", zagospodarowanie ma być też najbliższe otoczenie. W tunelu przewidziano odwodnienie, monitoring. Mają zostać też przeprowadzone konsultacje społeczne. Opracowanie, które zleci ZIM, pozwoli określić zakres rzeczowy i finansowy zadania, jak również ramy czasowe jego realizacji.

Termin składania ofert mija 15 kwietnia. Zgodnie ze specyfikacją przetargową, na realizację zadania wykonawca będzie miał 6 miesięcy od podpisania umowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5