Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
fot. MPK Kraków
Kraków ogłosił przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej linii tramwajowej, łączącej istniejącą trasę w Małym Płaszowie z węzłem drogowym Kraków Przewóz, gdzie zaplanowano terminal autobusowy i parking przesiadkowy. Elementem inwestycji jest też rozbudowa ulicy Domagały w obszarze Rybitw. Opracowanie będzie się też odnosić do kwestii budowy linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień.

Przewidziano wytrasowanie linii tramwajowej w ciągu Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka do węzła drogowego z S7. Założono minimalną prędkość komunikacyjną tramwaju wynoszącą 26 km/h przy prędkości maksymalnej określonej na 70 km/h. Założono sześć wariantów lokalizacji pętli: po czterech stronach węzła drogowego oraz dwie autorskie wykonawcy. Pętla tramwajowa powinna zawierać dwa perony dla przyjeżdżających, jeden peron dla odjeżdżających oraz miejsce umożliwiające postój minimum trzech składów o długości 45 m poza przystankami. Zaplanowano przystanki o długości min. 45 m. Terminal autobusowy powinien posiadać min. trzy krawędzie peronowe o długości min. 20 m każda. Zaplanowano poczekalnię i toaletę. Parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów. Założono priorytet w ruchu komunikacji zbiorowej (tramwaju) oraz pieszych i rowerzystów.


Przebieg linii tramwajowej Mały Płaszów - węzeł S7, opensteetmap.org

Zaplanowano budowę przedłużenia ulicy Domagały od skrzyżowania z ulicą Nad Drwiną do skrzyżowania ulic Śliwiaka oraz Bartników. Autorzy powinni wykonać też studium koncepcyjne linii tramwajowej w przebiegu od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień. Wykonawca wykona co najmniej pięć wariantów. Założono trasowanie linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień wzdłuż przebiegu ulicy Półłanki wraz ze zlokalizowaniem w rejonie osiedla Złocień pętli tramwajowej. Wariant ten wymaga zaprojektowania rozjazdu torowego w rejonie skrzyżowania ulic Śliwiaka, Botewa i Półłanki. Drugi wariant to trasowanie linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień wzdłuż istniejącej i planowanej ulicy Domagały wraz ze zlokalizowaniem w rejonie osiedla Złocień pętli tramwajowej. Wariant ten wymaga zaprojektowania rozjazdu torowego w rejonie skrzyżowania ulic: Śliwiaka, planowanej Domagały i Bartników. Trzeci zakłada trasowanie linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień wzdłuż drogi ekspresowej S7 wraz ze zlokalizowaniem w rejonie osiedla Złocień pętli tramwajowej. Wariant ten wymaga zaprojektowania rozjazdu torowego w rejonie węzła drogowego Kraków Przewóz. Wykonawca powinien przedstawić też dwa alternatywne rozwiązania autorskie. Powyższe warianty muszą przewidywać zintegrowanie z przystankiem kolejowym Kraków Złocień. Dopuszcza się, po uzgodnieniu z zamawiającym, zaprojektowanie zakończenia połączenia tramwajowego odcinkiem prostym wraz z rozjazdami w układzie trapezowym umożliwiającym kursowanie tramwajów dwukierunkowych zamiast tradycyjnej pętli. Przy pętli tramwajowej należy przewidzieć zadaszone miejsca postojowe dla rowerów, w liczbie stojaków 30.


Różne warianty trasowania torowiska do os. Złocień (w przybliżeniu), openstreetmap.org

Wykonawca powinien przygotować prognozy ruchu, analizy ruchowe. Zamówienie obejmuje rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych, rozwiązanie kolizji oraz opracowanie szacunkowego kosztorysu. Przewidziano też konsultacje społeczne.

Termin składania ofert mija 16 lipca. O wyborze zdecydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). W terminie do 26 lutego 2021 r. wykonawca miałby przedłożyć wariantową koncepcję i studium koncepcyjne wraz z uzyskaniem opinii oraz przeprowadzeniem konsultacji społecznych. Natomiast w terminie do połowy listopada 2021 r. przewidziano czas na uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej. Zamówienie miałoby zostać wykonane do połowy listopada 2021 r. Szacowana wartość zamówienia to 1,220 mln zł brutto.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5