Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Krakowiaki nie psują się bardziej?
fot. Martyn Janduła
Awariom i przestojom najnowszych tramwajów w Krakowie często towarzyszą komentarze „znowu ten Krakowiak”. MPK zaprzecza jednak, by z pojazdami dostarczonymi przez Pesę był problem. – Wszystkie wskaźniki niezawodności i gotowości mieszczą się w wymaganiach stawianych producentowi i są porównywalne do tych dotyczących eksploatacji wagonów NGT6 i NGT8 – zapewnia Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.

Kraków kupił w sumie 36 tramwajów typu 2014N Krakowiak, które są najdłuższymi eksploatowanymi tramwajami w Polsce. Pierwszy z nich wyjechał na tory pod koniec sierpnia 2015 r. Dostawy wszystkich tramwajów zakończyły się z opóźnieniem – pod koniec zeszłego roku.

Nowe tramwaje od początku eksploatacji do 31 sierpnia 2016 r. przejechały ponad 2 mln kilometrów. Każdego dnia do ruchu kierowanych jest 30 wozów, które obecnie obsługują linie 4, 24, 50 i 52.

Krakowiakom, jak większości nowego taboru, towarzyszy zwiększone zainteresowanie mediów, komentatorów i mieszkańców. Awarie są skrupulatnie odnotowywane z komentarzem „I znowu ten Krakowiak”.

Zwiększonej awaryjności tramwajów Pesy nie potwierdza przewoźnik. Jak przypomina MPK, zgodnie z umową podpisaną z producentem w każdym miesiącu eksploatacji tych pojazdów liczone są wskaźniki niezawodności oraz gotowości – oba utrzymują się na poziomie znacznie powyżej 99%. – Wszystkie wskaźniki mieszczą się w wymaganiach stawianych producentowi i są porównywalne do tych dotyczących eksploatacji wagonów NGT6 i NGT8 – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.


mat. MPK Kraków

Teraz producent i przewoźnik są w sporze o opóźnione dostawy tramwajów. MPK wystawiło Pesie rachunek w ramach kar w wysokości 26 mln zł. Kraków oczekuje jego uregulowania jeszcze we wrześniu. – W przypadku jej braku zostaną podjęte rozwiązania prawne w celu wyegzekwowania tej kwoty – zapowiada Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. Pesa jest zwolennikiem rozstrzygnięcia tej kwestii na drodze arbitrażu i nie wyklucza dochodzenia swoich praw na drodze sądowej. Nieoficjalnie jednak w Bydgoszczy słychać rozgoryczenie – Pesa była jedynym producentem, który przedłużył ważność swojej oferty w niezwykle napiętym harmonogramie dostaw.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Komunikacja

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2019

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Prawo & Finanse

Kraków zabezpieczył 20 mln zł za opóźnione tramwaje Pesy. Co z resztą?

Prawo & Finanse

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Komunikacja

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Dominik Lebda 07 kwietnia 2016

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Komunikacja

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2016

Zobacz również:

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Komunikacja

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2019

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Prawo & Finanse

Kraków zabezpieczył 20 mln zł za opóźnione tramwaje Pesy. Co z resztą?

Prawo & Finanse

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Komunikacja

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Dominik Lebda 07 kwietnia 2016

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Komunikacja

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5