W listopadzie Metro Warszawskie otworzyło oferty w dwóch przetargach na utrzymanie i naprawy infrastruktury na stacjach I i II linii. Pierwsze postępowanie dotyczy wind, schodów ruchomych i platform, a drugie – bramek biletowych.
Zlecenia
podzielono na pięć zadań w zależności od producenta urządzeń (szczegóły
tutaj). Pierwsze obejmowało 92 dźwigi, trzy platformy oraz 144 ciągi schodów ruchomych na stacjach I i II linii oraz na terenie STP Kabaty. O zlecenie ubiegają się dwa podmioty. Otis wycenił zadanie na 24,747 mln zł brutto, a MP ProLift – na 6,017 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosi 21,451 mln zł brutto. Drugie zadanie dotyczyło 37 wind i czterech biegów schodów na stacjach I linii. Wystartował jedynie Schindler Polska z ofertą na kwotę 1,565 mln zł brutto, co mieści się w budżecie określonym na 1,636 mln zł brutto.
Zadanie nr 3 obejmuje 8 wind oraz 17 ciągów schodów ruchomych na stacjach I linii. MP ProLift wyceniło zadanie na 909 tys. zł brutto. Budżet wynosi 1,753 mln zł brutto. Zadanie nr 4 obejmuje siedem dźwigów ma stacjach I linii. MP ProLift wyceniło zadanie na 120 tys. zł brutto, a City Lift Andrzej Krebs – na 103 tys. zł. Budżet wynosi 121 tys. zł brutto. Ostatnie zadanie dotyczy czterech wind na stacjach I linii. MP ProLift wyceniło zadanie na 158 tys. zł brutto, a Liftprojekt Inżynieria Dźwigowa – na 222 tys. zł. Budżet wynosi 239 tys. zł brutto.
W oddzielnym przetargu szukano firm, które zajmą się konserwacjami i naprawami kasowników oraz bramek biletowych w latach 2023-2025. Zamówienie podzielono na dwa zadania. Pierwsze dotyczy urządzeń na I linii na stacjach A1 Kabaty – A15 Ratusz, A19 Marymont – A23 Młociny oraz nowych, szerokich bramek na wszystkich stacjach I linii. Wystartowała firma Syntax, która usługę konserwacji wyceniła na 3,440 mln zł brutto, napraw awaryjnych na 637 tys. zł, a sumę cen jednostkowych części zamiennych na 198 tys. zł. Metro wyceniło to zadanie na 7,095 mln zł brutto (konserwacje + naprawy).
Drugie zadanie dotyczy bramek na II linii między stacjami C6 Księcia Janusza i C18 Trocka (pozostałe stacje są objęte gwarancją wykonawcy). Wystartowała firma Macro-System, która usługę konserwacji wyceniła na 8,442 mln zł brutto, napraw awaryjnych na 517 tys. zł, a sumę cen jednostkowych części zamiennych na 164 tys. zł. Metro wyceniło to zadanie na 6,6 mln zł brutto (konserwacje + naprawy).