ZTM Lublin częściowo rozstrzygnął przetarg na obsługę komunikacyjną. W drugiej, większej części oferty okazały się za drogie i postępowanie jest właśnie powtarzane.
Jeszcze w grudniu ZTM Lublin otworzył oferty w przetargu na przewozy z podziałem na dwie części (szczegóły zleceń
tutaj). Pierwsza z nich odnosi się do realizacji przewozów, których skala nie przekroczy 1,4 mln wozokilometrów, natomiast druga z nich także dotyczy regularnych przewozów, lecz w tym przypadku maksymalną pracę eksploatacyjną określono na 2,1 mln wozokilometrów. ZTM chce zawrzeć umowy na przewozy na cztery lata, a więc na 48 miesięcy. Pierwsza część dotyczy brygad na liniach 1, 12, 78, 79, 85, a druga – 17, 18, 20, 26, 31, 40, 55, 57.
O pierwszą część ubiegały się trzy podmioty. Lubelskie Linie Autobusowe wyceniły zlecenie na 12,550 mln zł brutto, osobliwe konsorcjum firm Irex-4, Irex-3 i Irex-8 – 13,109 mln zł brutto, konsorcjum BP Tour Polska, BP Tour i BP Tour Regio – 14,818 mln zł brutto. Budżet wynosił 13,330 mln zł brutto. Postępowanie w tej części zostało rozstrzygnięte 10 stycznia – wygrało Lubelskie Linie Autobusowe. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
O drugą część ubiegały się dwa podmioty. Konsorcjum firm Irex-4, Irex-3 i Irex-8 – 30,778 mln zł brutto, konsorcjum BP Tour Polska, BP Tour i BP Tour Regio – 31,752 mln zł. Budżet wynosił 26,670 mln zł brutto. Z tego względu jeszcze w grudniu ta część została unieważniona.
Teraz ruszył kolejny przetarg, obejmujący zakresem ponownie 2,1 mln wzkm. Do realizacji zamówienia potrzeba min. 10 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, mieszczących min. 135 pasażerów, z czego min. 38 na miejscach siedzących. Wymagane są cztery pary drzwi, okna przesuwne bądź uchylne, klimatyzacja, monitoring. Postępowanie obejmuje świadczenie usługi przez 48 miesięcy. Zamawiający wymaga kierowców i dyspozytorów zatrudnionych na etat bądź prowadzących własną działalność gospodarczą.
Termin składania ofert mija 10 lutego. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej jedną usługę przewozową na 700 tys. wzkm i dostarczą dowody świadczące o tym, że zlecenie zostało zrealizowane należycie. O wyborze zdecydują cena (97%), ekologia – normy, jakie spełnia silnik (1%), informacja pasażerska spełniająca wymagania zamawiającego (1%) oraz zaoferowanie automatów biletowych (1%).