PKP SA otworzyły oferty w przetargu na dokończenie przebudowy dworca w Rzepinie. Poprzednia umowa została rozwiązana na początku tego roku.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca w Rzepinie – a właściwie dokończenie prac. PKP SA
przekazały poprzedniemu wykonawcy plac budowy w październiku 2021 r., ale kontrakt zakończył się fiaskiem. – W styczniu tego roku odstąpiliśmy od umowy z wykonawcą LK Inwest z Wrocławia z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Po zakończeniu inwentaryzacji prac oraz przejęciu placu budowy od LK Inwest, ogłosiliśmy postępowanie na wybór nowego wykonawcy – wyjaśnia Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.
Do wykonania pozostaje niemal cały zakres robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. – Większość rozpoczętych prac została przerwana w początkowej fazie. Były wykonawca rozpoczął roboty rozbiórkowe, konstrukcyjne, instalacyjne (w zakresie instalacji sanitarnych i elektrycznych) oraz wymianę poszycia dachowego, a także przygotowania do renowacji elewacji – wylicza Sarna.
Dzisiaj (5 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. Merx wycenił roboty na 12,7 mln zł brutto, a Berger Bau Polska – 18,279 mln zł. Budżet wynosił 13,654 mln z brutto. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 47 tygodni (ok. 11 miesięcy).
Zakres prac obejmuje m.in. odsłonięcie ceglanej elewacji, odtworzenie historycznych detali. Na parterze przewidziano hol połączony z poczekalnią, kasy, ogólnodostępne toalety oraz lokale komercyjne. Dodatkowo na parterze znajdą się pomieszczenia służbowo-biurowe dla Polregio. Na pierwszym piętrze – pomieszczenia dla najemców. W jednym skrzydle zaprojektowano pomieszczenia biurowo-socjalne dla PKP Cargo i Gminy Rzepin, a w drugim skrzydle – dla PKP Intercity. W piwnicy znajdą się pomieszczenia wystawiennicze (w tym wyeksponowane schrony) i zaplecze muzeum o tematyce – jak wynika z wcześniejszych zapowiedzi – kolejowej. Wizualizacje
tutaj.