PKP SA prowadzą przetarg na dokończenie rozpoczętej w 2020 r. przebudowy dworców Trzemeszno i Złotniki Kujawskie. W obu przypadkach rozwiązano umowy z wykonawcą, który nie podołał kilku dworcowym inwestycjom.
Pod koniec 2020 r. ruszyła przebudowa
dworców Trzemeszno i Złotniki Kujawskie. W obu przypadkach wykonawcą była firma KWK Construction, a wartość umów wynosiła odpowiednio 9,045 mln zł i 8,980 mln zł brutto. – W kwietniu 2023 r. umowy rozwiązano z przyczyn leżących po stronie wykonawcy – informuje Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP SA.
W przypadku dworca Złotniki stan zaawansowania prac wynosi ponad 60%. – Wykonano: dach, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, instalacje wewnętrze, roboty budowlane wewnątrz. Do wykonania pozostają przyłącza zewnętrzne, roboty drogowe, elewacja, próby i rozruchy urządzeń, elementy małej architektury, instalacje teletechniczne – wymienia Jurewicz.
Stan zaawansowania prac w Trzemesznie PKP SA ocenia na około 60%. – Wykonano: dach, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej. Instalacje wewnętrze, roboty budowlane wewnątrz, renowacja elewacji. Do wykonania pozostają roboty wykończeniowe wewnątrz, stolarka wewnętrzna, próby i rozruchy, elementy małej architektury, instalacje teletechniczne – mówi Agnieszka Jurewicz.
Niedawno PKP SA ogłosiły przetarg na dokończenie robót na obu dworcach. Termin składania ofert w przypadku Trzemeszna mija 15 grudnia, a dworca Złotniki Kujawskie – 20 grudnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 18 miesięcy. – Planujemy zakończenie prac w połowie 2024 r., ale dokładny termin udostępnienia dworców będziemy mogli określić po zakończeniu postępowań, które wyłonią wykonawców dokończenia przebudowy – zaznacza Jurewicz.