Alstom, Bombardier, CAF, Hitachi i Siemens – to przedsiębiorstwa, które znalazły się wśród potencjalnych dostawców na nowy tabor do obsługi londyńskiego metra. To element dużego programu, który ma usprawnić funkcjonowanie wybranych linii sieci w stolicy Wielkiej Brytanii.
Projekt wnętrza i malowania nowych pociągów został zaprezentowany jeszcze w 2014 roku. Opracowali go specjaliści z Transport for London oraz specjalizująca się w projektowaniu taboru firma PriestmanGoode. Wiadomo, że w nowych składach metra będzie klimatyzacja. Pociągi będą miały również szersze drzwi, które znacznie usprawnią wymianę pasażerów. Pociągi będą bezprzedziałowe.
Zarządca londyńskiego metra chce, by oferenci przedstawili swoje propozycje do połowy roku, podczas gdy zamówienie ma być ostatecznie rozstrzygnięte jesienią roku 2017. Wówczas pierwsze pociągi, według wstępnych przymiarek, mogłyby zostać dostarczone zamawiającemu na początku roku 2020. Nie tylko nowoczesny tabor
Nowe składy mają zostać przeznaczone do obsługi czterech linii londyńskiego metra. 100 pociągów trafi na tory linii Piccadilly, również 100 będzie obsługiwać linię Central. 40 składów zostanie skierowanych na linię Bakerloo, a 10 pozostałych będzie wozić pasażerów linii Waterloo & City.
Zasadniczy powód, dla którego londyńskie metro zdecydowało się na realizację tak dużego programu taborowego to poprawa przepustowości linii. Widoczne efekty programu będą jednak dopiero wówczas, gdy za kupnem pociągów pójdzie również modernizacja systemów sterowania ruchem na liniach, na które zostaną skierowane nowoczesne pociągi. W przypadku linii Piccadilly, nowy tabor, a także nowoczesne systemy sterowania, zwiększą możliwości metra jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów aż o 60% (o 21 tys. pasażerów więcej na godzinę). Na linii Waterloo & City liczba przewożonych pasażerów zwiększy się w ciągu godziny o ok. 7 tys. osób. Na liniach Bakerloo oraz Central może przybyć nawet o jedną czwartą podróżnych (od 9 do 12 tys. więcej przewiezionych pasażerów w ciągu godziny). Pasażerów przybywa
Londyn konsekwentnie inwestuje w usprawnianie systemu tamtejszego metra, które jest bardzo chętnie wybieranym przez londyńczyków systemem transportu. - W ciągu ostatnich kilku lat udało się nam zmodernizować systemy sterowania kilku linii metra, a także zakupić 191 zupełnie nowych klimatyzowanych, bezprzedziałowych pociągów - powiedział mer Londynu Boris Johnson. - To jednak oczywiste, że Londyn musi kontynuować ten wielki proces inwestycyjny, by metro dalej kwitło. - dodał. Każdego dnia z metra w stolicy Wielkiej Brytanii korzysta ponad 3 mln pasażerów. 2006 rok był pierwszym w historii, gdy liczba przewiezionych w ciągu roku pasażerów metra przekroczyła miliard osób i z roku na rok chętnych jest coraz więcej.
Szacowany koszt ostatniego zamówienia londyńskiego metra może wynieść nawet 2,5 mld funtów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.