Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto dostarczy 6 wodorowców do PKS Rzeszów?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kto dostarczy 6 wodorowców do PKS Rzeszów?
Fot. Daimler BusesMercedes-Benz Tourismo
PKS Rzeszów ogłasza zwycięzcę w przetargu na dostarczenie 6 autobusów elektrycznych o napędzie wodorowym. W postępowaniu wzięły udział trzy firmy, a wyniki są zaskakujące…

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie ogłosiło wyniku przetargu na dostarczenie 6 autobusów zeroemisyjnych wodorowych zasilanych energią elektryczną o przebiegu nie większym niż 1500 kilometrów. Zamówienie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia objętego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-001/24 – przedsięwzięcie pn. „Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z infrastrukturą ładowania przez operatora publicznego transportu zbiorowego PKS w Rzeszowie S.A.” w ramach Inwestycji: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Oporności.

W przetargu wpłynęły aż trzy oferty. Najtańsza należała do firmy Solaris, która wyceniła swoje usługi na kwotę 21 918 600 złotych brutto. Drugi w kolejności okazał się Daimler Buses, oferując cenę 22 818 960 złotych brutto. Najdroższą propozycję złożyła w postępowaniu firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy w wysokości 26 254 172,88 złotych brutto. Warto zaznaczyć, że budżet PKS w Rzeszowie wynosi w tej inwestycji 250 920 00 złotych brutto, zatem w założonej przez spółkę kwocie mieściły się tylko dwie firmy – Solaris i Daimler.

Ostatecznie przetarg zwyciężył Daimler z punktacją 96,9. Solaris otrzymało 89,69 punktów, a więc sporo mniej. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy otrzymał natomiast zaledwie 82,26 – głównie ze względu na przekroczenie budżetu PKS w Rzeszowie.

Specyfikacja techniczna autobusów i inne warunki

Przypomnijmy, że według wymagań PKS w Rzeszowie autobusy powinny mieć od 11,5 do 12,5 metra długości, do 2,55 metra szerokości oraz maksymalnie 3,5 metra wysokości. Wymaganych jest minimum 70 miejsc dla pasażerów, w tym co najmniej 30 siedzących. Oczekuje się co najmniej dwojga drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2 zamykanych do wewnątrz.

Zamawiający wymaga jednego silnika umieszczonego centralne lub dwóch identycznych silników umieszczonych w osi napędowej. Całkowita moc znamionowa silnika to minimum 140 kW netto w przypadku silnika centralnego. Całkowita moc znamionowa 2 silników to minimum 120 kW netto w przypadku silników zamontowanych w osi napędowej. Dla zamawiającego ważna jest możliwość eksploatacji w temperaturze od - 30°C do +40°C. Zalecane jest również wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80km/godz.
Autobus musi także być wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy minimum 55 kW zasilane wodorem, zapewniające zasięg autobusu co najmniej 300 km na jednym tankowaniu oraz w przyłącze do tankowania wodoru typu TN-1 H2 High-Flow lub równoważne.

Autobusy oczywiście będą również wyposażone w klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej i monitoring. Zamawiający oczekuje też gwarancji całopojazdowej na okres minimum 60 miesięcy bez limitu przebiegu.

Termin realizacji zamówienia wynosi 14 miesięcy od zawarcia umowy i nie później niż do 05.06.2026 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Komunikacja

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 25 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris

Komunikacja

Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris

Paulina Piziorska 18 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 22 kwietnia 2025

Jaworzno wybiera droższego Solarisa na dostawy siedmiu elektrobusów

Komunikacja

Zobacz również:

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Komunikacja

Solaris triumfuje w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 25 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris

Komunikacja

Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris

Paulina Piziorska 18 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 22 kwietnia 2025

Jaworzno wybiera droższego Solarisa na dostawy siedmiu elektrobusów

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5