Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto dostarczy tramwaje do Krakowa? Czterech chętnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kto dostarczy tramwaje do Krakowa? Czterech chętnych
fot. Martyn Janduła
Kraków prowadzi przetarg na dostawę do 50 niskopodłogowych tramwajów. Dzisiaj minął termin składania ofert. Udział w postępowaniu zadeklarowały cztery podmioty. Wśród nich znalazła się także Pesa. Cena w przetargu na tramwaje stanowi zaledwie 40% całej oceny przetargowej.

Przedmiotem postępowania, ogłoszonego w sierpniu przez MPK Kraków, jest dostawa do 50 nowych, niskopodłogowych i przegubowych tramwajów jednokierunkowych o długości od 32 do 35 metrów wraz z wyposażeniem i narzędziami specjalnymi.

Dzisiaj minął termin składania ofert

Do przetargu o krakowskie zamówienie stanęły cztery podmioty. Najtańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa. Zaproponowała ona, że jeden wagon dostarczy w kwocie 6,950 mln zł netto. Druga w kolejności okazała się oferta konsorcjum stworzonego przez Stadlera Polskę i Solarisa. Firmy zaproponowały, że za jeden tramwaj chcą 7 270 127 zł netto. Udział w postępowaniu wzięła także Skoda. Jej tramwaj kosztuje z kolei 8,29 mln zł netto. Najdroższą ofertę złożył z kolei Newag, który życzy sobie za tramwaj 8,595 mln zł netto.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 365 538 411 zł.

Jaki ten tramwaj?

Zgodnie ze specyfikacją pojazdy muszą posiadać co najmniej 60% niskiej podłogi, przy czym jej ciągłość może zostać przerwana częścią o innej wysokości, z jednym stopniem. Pojemność pojazdu określono na minimum 220 osób (przy napełnieniu pięć osób na 1 m2), przy czym liczba miejsc siedzących nie może być mniejsza nić 35% całkowitej liczby miejsc. Więcej o wymaganiach pisaliśmy tutaj.

Jednym z ciekawszych warunków jest możliwość jazdy bez zasilania z górnej sieci trakcyjnej na odległości minimum 3 km (wokół pierwszej obwodnicy w Krakowie) przy napełnieniu nie mniejszym niż 2/3 nominalnego.

Realizacja zamówienia podzielone jest na części. Pierwsza z nich obejmuje dostawę 35 sztuk pojazdów w terminie 20 miesięcy od zawarcia umowy realizacyjnej, a ewentualne kolejne zamówienia dotyczyć będą dostaw pozostałych tramwajów. Ostatnia umowa może być więc zawarta najpóźniej 31 października 2021 r. Termin realizacji dostaw mija pod koniec października 2023 r., a całej umowy – pod koniec 2023 r.

W tej chwili trudno określić, kto ma szansę na wygraną. Cena nie jest najważniejszym kryterium. W 50% o wyborze zadecydują kryteria techniczne. Pod uwagę brane będzie siedem parametrów. Punktowane będą wózki obrotowe, silniki, przekładnie mechaniczne i koła, które spełniają wymagania jako część zamienna w nowoczesnych tramwajach, eksploatowanych od 2012 r. w MPK SA (zunifikowane bądź równoważne), długość podłogi w przedziale pasażerskim, dostępnej między pierwszym a czwartym wózkiem bez stopni, o wysokości 370-480 mm nad poziomem główki szyny i odpowiedniej szerokości, system ogrzewania i schładzania powietrza z wykorzystaniem agregatów chłodniczo-grzewczo-wentylacyjnych, umieszczanych wyłącznie na dachu pojazdu, a także zastosowanie w przedziale pasażerskim otworów okiennych w maksymalnie dwóch gabarytach (o szerokości nie mniej niż 1500 mm i 1000 mm), z wyłączeniem szyb w ścianach bocznych czół wagonu.

Cena decyduje o wyborze w 40%. Inne kryteria to gwarancja na każdy tramwaj pond minimalne 36 miesięcy (2%), koszt eksploatacji z uwzględnieniem autonomicznej jazdy (2%), podatność do przemieszczania się ramy wózka (2%), szerokość światła drzwi dwuskrzydłowych (2%), a także ukształtowanie ściany czołowej dla podniesienia bezpieczeństwa przechodniów (2%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kraków: Zbliża się przebudowa Zwierzynieckiej i Kościuszki

Przestrzeń

Kraków: Zbliża się przebudowa Zwierzynieckiej i Kościuszki

Witold Urbanowicz 17 sierpnia 2023

Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej prawie gotowy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kraków: Zbliża się przebudowa Zwierzynieckiej i Kościuszki

Przestrzeń

Kraków: Zbliża się przebudowa Zwierzynieckiej i Kościuszki

Witold Urbanowicz 17 sierpnia 2023

Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej prawie gotowy

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5