MPK Poznań właśnie otworzyło oferty w postępowaniu na naprawę główną wraz z modernizacją pierwszego Solarisa Tramino. Realizacją prac zainteresowane są dwa podmioty, a więc SAATZ oraz Modertrans, lecz obie oferty przekraczają budżet przewoźnika.
Poznań tramwajowymi prototypami stoi. To właśnie w stolicy Wielkopolski
kursowała słynna Puma, a na ulicach miasta wciąż można spotkać pierwszą Gammę, w charakterystycznym, niebieskim kolorze. Także w Poznaniu przez wiele lat służył pierwszy Solaris Tramino, oznaczony jako model S100. Biały wagon można było spotkać na torach jeszcze kilka lat temu. Później tramwaj wrócił do producenta i stał pod chmurką na terenie Solarisa. Długo nie
było wiadomo, jaki los spotka prototypowy pojazd, lecz ostatecznie tramwaj został z
akupiony przez MPK Poznań na stałe.Od tego czasu pozostaje on odstawiony i czeka na naprawę główną. Przewoźnik ogłosił postępowanie przetargowe na
naprawę w listopadzie ubiegłego roku. Teraz poznaliśmy już oferty w omawianym przetargu.
Okazało się, że białego Tramino chcą naprawić dwie firmy, a więc SAATZ (firma wykonuje chociażby naprawę główną poznańskich Siemensów Combino) oraz Modertrans, który zmodernizował dla MPK tramwaje Tatra.
SAATZ chce zrealizować zamówienie za niespełna 4,797 miliona złotych, natomiast Modertrans wycenił to zadanie na kwotę niecałych 4,908 miliona złotych. Budżet MPK wynosi 4,305 miliona złotych, tak więc, by rozstrzygnąć postępowanie, przewoźnik będzie musiał dopłacić.
Co ciekawe wciąż nie wiadomo czy prototyp pozostanie biały, o czym informuje nas rzeczniczka MPK, Agnieszka Smogulecka. W trakcie postępowania zmieniono też niektóre wymagania techniczne względem remontu wagonu, jak chociażby konieczność przebudowy bocznych okien kabiny motorniczego. Pierwotnie MPK chciało, aby okna kabiny zostały przebudowane tak, żeby jak najbardziej przypominały te w seryjnych wagonach. Jednakże po pytaniach potencjalnych wykonawców, wymóg ten zmieniono.