Trzy i pół miesiąca trwało składanie ofert w przetargu na rozbudowę sieci tramwajowej w Olsztynie. W tym czasie miasto musiało odpowiedzieć na kilka tysięcy pytań potencjalnych oferentów. W związku z tym, regularnie przesuwany był także termin otwarcia kopert. Wreszcie się udało.
Dokładnie 1 kwietnia Olsztyn wystartował z przetargiem na rozbudowę sieci tramwajowej. To druga próba miasta w realizacji komunikacyjnego projektu. Ten najmłodszy system miałby się powiększyć o tory prowadzące z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to ok. 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.
Wraz z budową nowej linii tramwajowej, w mieście pojawi się 13 nowych przystanków. Trasa dwutorowej linii tramwajowej rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na osiedlu Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Następnie tory poprowadzone mają być ulicami Krasickiego przy osiedlu Nagórki oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z Kościuszki w obecny układ torowy. Szczegółowo o kształcie planowanej sieci tramwajowej pisaliśmy przy okazji
startu przetargu.
Olsztyński przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło siedem ofert. Co ciekawe, wszyscy wykonawcy zmieścili się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło ZUE – 382,25 mln zł. Swoje oferty złożyli także: Budimex – 444,45 mln zł, Konsorcjum firm Polimex i Trakcja – 403,16 mln zł, Roverpol – 467,23 mln zł, Gulermark – 467,35 mln zł, Konsorcjum firm Mirbud oraz Kobylarnia – 437,87 mln zł, Torpol – 453,68 mln zł. Na realizację inwestycji Olsztyn przeznaczył 479,7 mln zł.
Zamówienie określono na ok. 26 miesięcy (791 dni). Warunkiem wyboru oferty będzie spełnienie wielu kryteriów. Cena stanowi 60 proc. oceny. Punkty będą do zdobycia także za parametry jakościowe jak okres dodatkowej rękojmi (10 proc.), organizację robót (15 proc.), utrzymanie terminu mimo dodatkowych kolizji sieci (5 proc.), dodatkowe badania spawów połączeń szyn (1 proc.), doświadczenie kierownika budowy (3 proc.), doświadczenie kierownika robót drogowych (3 proc.) oraz doświadczenie kierownika robót drogowych w zakresie torowiska (3 proc.).
W ramach przetargu zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o wartości nie przekraczającej kwotę 130,7 mln zł. Projekt rozbudowy linii tramwajowej objęty jest dofinansowaniem unijnym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.