Trzy oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie eksperckie kierunków rozwoju Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa - Biała. Kolej ta ma szansę stać się pełnoprawnym elementem systemu transportu w województwie.
Przetarg
ogłosił przed miesiącem Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Jak informuje Polska Fundacja Kolei Wąskotorowych opiekująca się rogowską trasą, w postępowaniu wpłynęły trzy oferty:
- Instytut Kolejnictwa, Infra - Centrum Doradztwa na kwotę 3 075 000,00 zł
- DS Consulting na kwotę 873 300,00 zł
- International Management Services, LPW na kwotę 2 150 040,00 zł
Zamawiający przeznaczył na realizację zadania kwotę 980 000 złotych, tak więc jedna oferta, złożona przez DS Consulting, mieści się w budżecie. Środki na ten cel pochodzą z dwóch źródeł: budżetu Województwa Łódzkiego (własne środki) i pieniędzy unijnych - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Jak
pisaliśmy, celem ekspertyzy ma być ocena obecnego stanu technicznego kolei, a następnie przeprowadzenie analizy wielokryterialnej w zakresie możliwości jej wykorzystania ze wskazaniem najbardziej efektywnego modelu funkcjonalnego wraz z długoterminową prognozą określającą nakłady finansowe na jej utrzymanie. Przeanalizowanych zostanie kilka wariantów inwestycyjnych, w tym takie w których wąskotorówka
staje się pełnoprawnym elementem systemu transportowego w regionie.
Kolej Rogowska jest ostatnią czynną koleją wąskotorową w województwie łódzkim i zarazem najdłuższą czynną liną wąskotorową w Polsce (49 km). Przebiega przez teren siedmiu gmin, leżących na terenie trzech powiatów. Regularne przewozy pasażerskie były wykonywane w latach 1916-2001, a od 2002 r. wykorzystywana jest tylko w ruchu turystycznym.