MPK Poznań otrzymało dwie oferty na remont węzła rozjazdowego Most Dworcowy a obie z nich mieszczą się w budżecie spółki. Przetarg zawiera też prawo opcji w zakresie remontu torów na Moście Dworcowym. Prace mają potrwać przez dwa wakacyjne miesiące.
MPK Poznań prowadzi aktualnie postępowanie przetargowe dotyczące
remontu węzła rozjazdowego Most Dworcowy, z możliwością rozszerzenia inwestycji o odcinek torowiska od opisywanego węzła do węzła rozjazdowego Towarowa, a więc tor biegnący na Moście Dworcowym.
Węzeł wymaga remontu, co jest efektem bardzo dużego wyeksploatowania w ciągu ostatnich lat, kiedy przez Most Dworcowy trasowano większość linii tramwajowych z powodu modernizacji torowisk na ulicy Święty Marcin oraz w ciągu ulicy Fredry.
Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka torowiska i ewentualne uzupełnienie płyty podtorowej. Po zakończeniu działań rozbiórkowych wykonawca będzie musiał na nowo wykonać pełną konstrukcję torowiska oraz zamontować sześć nowych rozjazdów. Po montażu nowych szyn mają one zostać wyszlifowane, natomiast sieć trakcyjna ma zostać odpowiednio wyregulowana.
Prace nie obejmą platform przystankowych.
MPK kilka dni temu otworzyło oferty w opisywanym przetargu. Jak mówi nam rzeczniczka spółki, Agnieszka Smogulecka, w postępowaniu wpłynęły dwie oferty.
– W przetargu otwartym na „remont torowisk – przebudowa węzła rozjazdowego Most Dworcowy” wpłynęły dwie oferty:
· konsorcjum NDI Energy Sp. z o. o. i Tormel Sp. z o. o. (zamówienie podstawowe 5 200 000 zł)
· konsorcjum PORR S.A. i PORR BAU GmbH (zamówienie podstawowe 5 790 000 zł).
Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia podstawowego to 6 491 750 zł netto – informuje Smogulecka.
Jednocześnie rzeczniczka dodała też, że jak na razie postępowanie wciąż trwa a MPK nie podjęło jeszcze decyzji o tym, czy skorzysta z wspomnianego wcześniej prawa opcji.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w okresie 22 czerwca - 25 sierpnia bieżącego roku.