PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na rozbudowę infrastruktury pasażerskiej stacji Warszawa Gdańska. Zamówienie obejmuje m.in. projekt i budowę zachodniego przejścia pod torami na stacji Warszawa Gdańska. Powstaną nowe zadaszenia na peronach.
Infrastruktura stacji Warszawa Gdańska
nie radzi sobie ze zwiększonym ruchem pasażerskim. Sytuacja na Warszawie Gdańskiej od dawna rodzi obawy o bezpieczeństwo podróżnych – tym bardziej, że liczba pasażerów i odprawianych pociągów ma wzrosnąć. Stacja ta ma przejąć obsługę
zdecydowanej większości ruchu dalekobieżnego w trakcie modernizacji linii średnicowej. PKP PLK
dobudowują teraz jednokrawędziowy peron nr 5 (de facto czwarty). Zgodnie z ostatnimi informacjami obiekt ma zostać udostępniony w grudniu.
W celu poprawy sytuacji PKP PLK ogłosiły w październiku przetarg na projekt i budowę zachodniego tunelu (którego realizacji wcześniej zaniechano). Z peronami będzie on skomunikowany za pomocą schodów stałych, ruchomych (góra-dół) i wind. Przewidziano nowe wyjście po stronie ul. Felińskiego. Po południowej stronie przewidziano łącznik do istniejącego tunelu – na wysokości wejścia do budynku dworca kolejowego. Zadaniem wykonawcy będzie też wykonanie zadaszenia w postaci długich wiat sektorowych nad peronami 2, 3, 4 i 5 (istniejące zadaszenia zostaną rozebrane). W skład zamówienia wchodzi także budowa jednolitego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, jak również „infrastruktury sieciowej na całej stacji Warszawa Gdańska”. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
W poniedziałek 27 listopada minął termin składania ofert. Budżet wynosi 92,943 mln zł brutto. W sumie wystartowało siedem firm. Najtańszą ofertę – na kwotę 98,323 mln zł brutto – złożył PORR. Strabag proponuje 110,226 mln zł, konsorcjum ZRK-DOM i Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Mostkol – 117,638 mln zł, Nowak-Mosty – 118,256 mln zł, Trakcja – 147,764 mln zł, Budimex – 129,067 mln zł, Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty – 190,456 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Jednocześnie PLK zastrzegają, że mogą unieważnić przetarg, jeśli środki publiczne, które zamierzały przeznaczyć na realizację zamówienia, nie zostaną przyznane. Na realizację przeznaczono 21 miesięcy. Na etapie opracowania koncepcji programowo-przestrzennej wykonawca dokumentacji projektowej ma zaproponować rozwiązania techniczne najbardziej korzystne z punktu widzenia ograniczeń w ruchu pociągów.