Solaris i Volvo złożyły oferty na dostawę sześciu autobusów elektrycznych do Kutna. Obie mieszczą się w budżecie, ale to oferta producenta z Bolechowa jest znacznie tańsza.
Przetarg w Kutnie ogłoszono jeszcze w lutym. Podzielono go na dwie części – osobno na autobusy, a osobno na infrastrukturę do ładowania.
W części pierwszej, dotyczącej sześciu autobusów standardowej długości o napędzie elektrycznym, Kutno ma do wydania 15,867 mln zł brutto. Zarówno Solaris jak i Volvo złożyły oferty mieszczące się w budżecie. Producent z Bolechowa chciałby za swoje pojazdy 13 951 890 zł brutto, a ten ze Szwecji – 15 424 200 zł brutto.
Obaj producenci zaproponowali ten sam termin dostawy (pierwsze trzy pojazdy w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy, pozostałe w 14 miesięcy od podpisania umowy). Ponieważ w przetargu, poza ceną, decyduje właśnie termin dostawy, najprawdopodobniej zamówienie trafi do Solarisa.
W drugiej części zamówienia złożono tylko jedną ofertę. Chodzi o dwie szybkie ładowarki na pętlach i siedem ładowarek zajezdniowych. Ten sprzęt chce dostarczyć Ekoenergetyka. Tutaj jednak rozstrzygnięcie nie jest tak pewne, bo Kutno zaplanowało na tę część zamówienia 1 450 785 zł butto, a oferta opiewa na 2 011 050 zł brutto.
To niejedyne zakupy w Kutnie. Miasto rozpisało właśnie przetarg na dwa kolejne autobusy, tym razem ze standardowym napędem.