La Paz, jedno ze stołecznych miast Boliwii, poszczycić się może już dziesięcioma kolejami gondolowymi. W sumie gotowa już sieć składa się już 33 km linii, które stanowią podstawę komunikacji w obszarach metropolitalnych La Paz i El Alto.
W marcu w La Paz uruchomiono dziesiątą linię kolei gondolowych w ramach projektu realizowanego przez firmy Doppelmayr i Garaventa. Linea Pateada (srebrna), która została otwarta 9 marca, zamyka pętlę, zapewniając przesiadki pomiędzy innymi liniami czerwoną, niebieską, fioletową i żółtą.
Nową trasę o długości 2720 m, łączącą stacje 16 de Julio i Mirador, obsługują dziesięciosobowe gondolki. Po drodze zatrzymują się na stacji Faro Murillo, która jest największym obiektem na całej sieci – powierzchnia budynku to 10 tys. m2. Podróżni mogą przesiąść się tutaj do linii fioletowej. Gondolki przemieszczają się z prędkością 5 m/s, a czas przejazdu wynosi 11,62 min. Przepustowość nowej trasy określona jest na 3 tys. pasażerów na kierunek.
System kolei gondolowych stanowi podstawę komunikacji w obszarze metropolitalnym La Paz i El Alto. Pierwsza linia została otwarta w 2014 r. Obecnie długość sieci, zarządzanej przez Mi Teleferico, wynosi 33 km. Obsługuje ją 1.396 kabin gondolowych. W sumie funkcjonuje 26 stacji.
Z systemu korzysta ok. 250-300 tys. pasażerów dziennie. – Widzimy duży potencjał w aplikowaniu tych rozwiązań na całym świecie. Kolje linowe w La Paz i El Alto uwidoczniają wiele zalet tego ekologicznego środka transportu – wskazuje Thomas Pichler, dyrektor zarządzający w firmie Doppelmayr. Do tej pory Grupa Doppelmayr/ Garaventa zrealizowała ponad 15 tys. projektów w ok. 100 krajach.