Firma Lime zadebiutowała na polskim rynku pod koniec października 2018 r. Od tamtej pory flota amerykańskiej marki e-hulajnóg nad Wisłą wzrosła o ponad 780%. Polscy użytkownicy przejechali na e-hulajnogach Lime ponad 31 mln km.
Lime świętuje 5 lat działalności w Polsce. Amerykańska marka jako pierwsza wprowadziła do naszego kraju e-hulajnogi, które można wynająć na minuty. W październiku 2018 roku pojazdy Lime zadebiutowały we Wrocławiu.
E-hulajnogi Lime bardzo szybko zyskały popularność w Polsce, niedługo po wprowadzeniu pojazdów do Wrocławia, przyszła kolej na kolejne miasta – Warszawę oraz Poznań. W 2018 roku firma dysponowała flotą 2600 pojazdów, obecnie liczba ta zwiększyła się do 23 000 e-hulajnóg – to wzrost o ponad 780%.
– Pięć lat obecności Lime w Polsce daje nam możliwość szerokiej analizy dalszych możliwości. Cały czas dostrzegamy kolejne szanse zwiększenia dostępności oferowanej przez nas usługi. Chcemy dotrzeć z ofertą do jak największej liczby użytkowników, ponieważ wierzymy, że mikromobilność współdzielona stanowi doskonałe uzupełnienie dla transportu publicznego. To, jak szybko rozwija się Lime w Polsce, obrazuje najlepiej liczba miast, w których operujemy. Gdy zaczynaliśmy działać na polskim rynku było to zaledwie kilka największych miast, natomiast teraz jesteśmy dostępni w 50 miejscowościach i dysponujemy flotą ponad 23 tys. e-hulajnóg – komentuje Maciej Szwed, dyrektor regionalny w Lime.
Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln Polaków, którzy przejechali na e-hulajnogach ponad 31 mln km. Te liczby potwierdzają duży potencjał rozwiązań z zakresu mikromobilności na krajowym rynku. Polski oddział przyczynia się do globalnego sukcesu firmy i podjęte zostały kolejne decyzje dotyczące rozwoju Lime. W bieżącym roku firma uruchomiła program pilotażowy dotyczący możliwości wynajmu rowerów Lime. Z urządzeń można skorzystać obecnie tylko w Warszawie, jednak firma nie wyklucza możliwości poszerzenia zakresu tej usługi.
– Rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime pomaga firmie wyróżnić się na tle konkurencji poprzez silny wzrost, utrzymujący się, dodatni wynik EBITDA i poprawę marży o 29 p.p. rok do roku. Polski oddział jest ważny w globalnych strukturach firmy. Przez ostatnie trzy i pół roku generowaliśmy dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii – dodaje Maciej Szwed.
5 lat działalności Lime w Polsce – kluczowe statystyki:- Liczba miast (stan na 2023) – 50
- Liczba przejazdów – ponad 20,5 mln
- Dystans od początku – ponad 31 mln km
- Dystans w jednostce "wokół równika" – 778.8
- Podróże na Księżyc tam i z powrotem – 42.7
- Liczba użytkowników Lime w Polsce – ponad 3 mln