Poznaliśmy plany Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotyczące rozwoju siatki połączeń autobusowych. Kolejna linia dowozowa dotrze do Spały. Kursy uzupełnią tam ofertę kolejową w okresie wakacyjnym.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która od 2023 r. dysponuje również taborem autobusowym, regularnie rozwija swoją siatkę połączeń dowozowych. Od marca tego roku linie obsługiwane na zlecenie ŁKA przez PKS Skierniewice docierają do Rawy Mazowieckiej, Leźnicy Wielkiej i Szczercowa. W poprzednich miesiącach pojazdy w barwach województwa łódzkiego pojechały m.in. do Zelowa czy Regien.
Więcej pociągów i dodatkowe autobusy
Kolejne połączenie wystartuje za ok. miesiąc i ułatwi dojazd do znanej miejscowości o charakterze wypoczynkowym. – Nasza spółka przygotowała wakacyjną ofertę połączeń do Spały zakładającą uruchomienie dodatkowych kursów realizowanych komunikacją autobusową – zapowiada Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na razie wojewódzki operator nie informuje o szczegółach rozkładu jazdy – mamy je poznać jeszcze w tym miesiącu.
– Zakładamy również zwiększenie liczby pociągów – powiedziała nasza rozmówczyni. Łódzki przewoźnik uruchamia bowiem połączenia kolejowe relacji Łódź Fabryczna – Tomaszów Mazowiecki – Spała. Oferta jest jednak dosyć skromna, bo obejmuje dwie pary kursów realizowane jedynie w dni wolne.
Dodatkowe skomunikowanie w Tomaszowie
ŁKA nie wskazuje póki co, jak poprawi się oferta połączeń kolejowych na krótkiej linii nr 53 łączącej Tomaszów Mazowiecki ze Spałą. W prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe serwisie Portal Pasażera znajdziemy jednak informację o planowanym uruchomieniu trzeciej pary kursów, ale realizowanych w krótkiej relacji do i z Tomaszowa Mazowieckiego. Tam możliwa byłaby przesiadka do pociągów w kierunku stolicy województwa. Trasa byłaby wciąż obsługiwana jedynie w weekendy. Zarządca infrastruktury zastrzega, że zamieszczone w wyszukiwarce dane mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsługuje połączenia kolejowe do Spały od lipca 2022 r., gdy do regularnej eksploatacji weszły pierwsze hybrydowe zespoły trakcyjne Impuls. Wcześniej na trasie pojawiały się wyłącznie nieliczne kursy o charakterze nadzwyczajnym. Regularny rozkładowy ruch pociągów uruchamianych na ogólnych zasadach został wstrzymany w 1989 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.